El tram comprés entre les poblacions de l’Ampolla i l’Ametlla de Mar a la comarca del Baix Ebre, està entre els punts més conflictius de l’operació tornada de Setmana Santa. Fins al moment no s’han de lamentar víctimes mortals en tota la jornada.
Fins a les 17.30 h han tornat 4060.814 vehicles a l’àrea de Barcelona, un 82,6% dels previstos (557.000). Ara es torna a registrar lentitud a l’AP-7 (nivell groc) entre Roda de Berà i Vilafranca del Penedès de tornada Setmana Santa.
🚘 Fins a les 14 h han tornat 379.121 vehicles a l'àrea de Barcelona, el 68,1% dels previstos
Punts més conflictius:
🔴AP-7 de Roda de Berà a Castellet i la Gornal
🔴AP-7 de l'Ampolla a l'Ametlla de Mar
🔴C-16 de Guardiola de Berguedà a Berga
🔴A-2 de Castellolí a Esparreguera pic.twitter.com/qzz1VppCZg— Trànsit (@transit) April 22, 2019
Un mort més que l’any passat, a les carretes catalanes
Sis persones han perdut la vida en sis accidents de trànsit ocorreguts aquesta Setmana Santa a les carreteres catalanes, fins a mitja tarda d’aquest dilluns, quan el 90% dels 557.000 vehicles que van abandonar l’àrea metropolitana de Barcelona des del cap de setmana passat ja havien tornat.
El director de l’Servei Català de Trànsit (SCT), Juli Gendrau, ha fet balanç de l’operació de trànsit de Setmana Santa que se salda amb sis accidents mortals en què han mort sis persones, mentre que l’any passat es van registrar cinc víctimes mortals en quatre sinistres.
Sobre el trànsit, ha explicat que la majoria dels conductors han optat per tornar a casa aquest matí, quan hi ha hagut més trànsit i més retencions, complicades per alguns accidents.
En concret, un accident múltiple a l’AP-7 a l’altura de Roda de Berà (Tarragonès) i un altre a l’A-2 al seu pas per Esparreguera (Baix Llobregat) han causat retencions de 20 i de 14 quilòmetres, respectivament.
Juli Gendrau ha subratllat que els controls dels Mossos d’Esquadra han detectat, de manera reiterada, “conduccions temeràries i nivells d’alcoholèmia per sobre d’allò permès“.
“Ara que ve el bon temps, cal cridar a la responsabilitat ia la consciència de cadascú“, ha sentenciat Gendrau, que ha subratllat també la responsabilitat dels conductors de camions.
El responsable del SCT ha considerat, a més, que l’ús de cotxes camuflats per controlar el trànsit ha donat “un resultat positiu, s’han detectat moltes conduccions temeràries i velocitats inadequades“, que és l’objectiu d’aquests vehicles.