El senador territorial i portaveu de Compromís a la cambra alta, Carles Mulet, ha demanat a Renfe que “entre d’una vegada en l’era digital i sume al paper la possibilitat de formalitzar reclamacions via web o en alguna de les seues aplicacions, davant el mal servei que està prestant al Corredor Mediterrani i ja que ha anunciat recentment la seua intenció de remodelar la seua pàgina corporativa“.

La formació valencianista ha reclamat ja la compareixença del president de Renfe, Isaías Táboas, pels problemes de puntualitat i cancel·lacions en els trens de Rodalies i de Mitja Distància, tal com han denunciat alcaldes, plataformes i usuaris de les línies C3 (València- Aldaia / Bunyol / Utiel) i prolongació del C6 fins al Maestrat, així com l’episodi de deixar a gent sense menjar durant hores a Ulldecona en les últimes inundacions de l’any passat. Compromís ha reclamat al Govern la informació estadística que puga existir dels retards i trens desprogramats en les línies C3 i C6 en els últims anys. “Totes elles són queixes que assumeixen col·lectius com ‘Indignats amb Renfe’ i que compartim, ja que les vivim en primera persona i constatem els mals horaris, preus abusius i inconvenients de tota mena per a estudiants, les seues famílies, treballadors o pacients d’hospital que s’estan generant“, ha indicat Mulet.

Els problemes es reiteren més enllà del territori valencià, fins i tot a Catalunya, de manera que encadena problemes per tota la xarxa i en els dos sentits. La previsió de noves obres i actuacions al Corredor i al tram Castelló-Tarragona fa témer a la coalició la multiplicació de problemes i inconvenients “pel que demanem mesures per generar menys problemes als usuaris, com a obres a la nit, la màxima informació i la possibilitat d’activar una passarel·la per formular en línia les reclamacions i queixes, ja que la gent per no perdre més temps deixa aquestes coses sense fer, indignada i farta amb el servei que es presta“, ha afegit.

D’altra banda la coalició reclama un reajustament en els horaris dels trens regionals i de rodalies per afavorir el seu ús pels estudiants universitaris i que hi haja un tren més enllà de les 20 hores i a preus més ajustats, “ja que arriben a pagar entre 8 i 14 euros per uns trens rodalies que presten serveis de mitja distància, amb les incomoditats que això suposa“.