Les presidentes de la Unió de Comerç Rapitenc, Natàlia Guart, de la Federació de Comerç de la Sénia, Celi Michavila, i el vicepresident de la Federació de Comerç i Turisme de Deltebre, Ricard Chopo, han inaugurat des de la Ràpita els tres Marketplace que han posat en marxa per facilitar la venda en línia dels comerços locals. Després de fer el “clic” d’obertura, la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, ha lliurat els vinils per als establiments de venda online participants al projecte.
De moment, la plataforma arrenca amb deu establiments a cada plataforma (delarapita.shop, dedeltebre.shop i delasenia.shop), i s’obrirà una segona fase perquè s’adhereixin més botigues. Un de les principals incentius és la possibilitat de comprar producte agroalimentari fresc i de Km0 que els particulars reben a casa en 12-24 hores, i amb una traçabilitat i temperatura garantides durant tot el procés. Les proves s’han fet amb marisc de la Confraria de la Ràpita i amb la plataforma de la Sénia, on el producte agroalimentari ha estat el més demandat, durant dos mesos. La majoria dels clients són particulars de l’àrea metropolitana de Barcelona però també de Lleida i Girona.
Es podrà comprar des de cranc blau o ostra del Delta, oli i embotits, fins a joies, roba, complements de la llar, jardineria, material per a mascotes, cosmètica, o pintures, entre altres. L’empresa Pymeralia ha estat l’encarregada de desenvolupar el projecte i garantir una logística i una operativa “útil, àgil i senzilla”, tant per al botiguer com per a l’usuari. Com ha apuntat el seu director, Jordi Zaragoza, el comerciant rep ajuda per pujar el producte a la plataforma, per rebre aviat els pagaments, amb factures generades automàticament, missatges ràpids sobre la comanda o celeritat en els enviaments. “Tècnicament l’experiència de compra per part de l’usuari ha de ser la mateixa que en altres Marketplace que portem a la butaca, i volem que sigui exactament igual”, ha assenyalat.
La directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, ha destacat, a més, que les plataformes de venda en línia dels pobles ebrencs incorporen “la connotació d’allò que és propi i singular” d’aquest territori. “Aquí es respira diferent. Les persones de les Terres de l’Ebre feu les coses molt ben fetes i això es respira. I que les feu diferents i de manera singular, dona una personalitat pròpia que segur que es pot aprofitar amb eines com aquestes”, ha remarcat Vilalta. “-El Marketplace- ajuda a vendre més i és important perquè necessitem empreses competitives i comerç local que funcioni però també per difondre tota aquesta personalitat pròpia d’aquestes terres”, ha afegit.