ACN/ La plataforma Trens Dignes considera una “presa de pel” i una “estafa” l’enquesta als usuaris del transport públic que va anunciar fa dos setmanes la Taula de Mobilitat. Asseguren que si es torna a impulsar un pla director de mobilitat es perdrà l’oportunitat d’imposar les demandes del territori en la nova configuració del corredor del mediterrani. “Que es deixin de Pla de Mobilitat i d’enquestes i vagin per feina. Ja tenen la tira d’estudi i plans fets per un tub. Que no ens facin perdre més temps: que es dediquin a plantejar quin model es vol ara, ràpid, perquè això està al caure. No podem esperar dos anys. És una presa de pèl”, ha dit Wifredo Miró, un dels portaveus de la platafomra, qui ha rebutjat com a excusa els possibles retards provocats per l’aplicació de l’article 155. “No s’ha fet per deixadesa o incompetència”, ha sentenciat.
Per això, exigeixen els líders polítics ebrencs, municipals i de la Generalitat, que acordin i signin amb el Ministeri de Foment una proposta dels serveis ferroviaris que necessita el territori. Alerten que, davant l’encara incerta però presumiblement pròxima posada en marxa del tram del corredor mediterrani, cal que des de les Terres de l’Ebre es fixin les condicions de l’oferta ferroviària, tal i com ja han fet les principals ciutats del Camp de Tarragona. De moment, la Plataforma alerta que no es coneixen les propostes ni de la Generalitat així com tampoc de Renfe i Adif en aquest sentit. Lamenten que la Taula de Mobilitat s’hagi centrat a encarregar una nova enquesta sense resoldre de forma efectiva els problemes que llasten el transport públic al territori.
Intermodalitat de l’estació central
La Plataforma també vol saber què passarà amb l’actual línia de la costa, les seves parades i si hi haurà combois directes entre València i Saragossa o quin paper jugarà en aquesta nova xarxa l’estació de l’Aldea, coneguda com a “estació central de les Terres de l’Ebre”, per a la qual demanen una veritable intermodalitat, amb la construcció d’una estació d’autobusos contigua –”hi ha terreny”, recorda Josep Casadó- que permeti distribuir els viatgers pel territori sense necessitat de desplaçar-se alguns quilòmetres entre les estacions d’aquests serveis.
També volen que es posi fil a l’agulla als problemes que pateix el sistema de transport públic per carretera. Denuncien que la implementació de la targeta T-10/120 no arriba a tot el territori ni a tots els operadors –només dos de cinc la tenen-, fet que obliga a molts ciutadans a pagar més per un trajecte que hauria de costar un euro. Exigeixen que els horaris de connexió entre Tortosa, Móra d’Ebre i Flix, s’adaptin als horaris laborals, que s’estableixin busos exprés en els eixos Tortosa-Flix i Gandesa-Móra-Flix.
El pròxim dimecres al matí, la Plataforma es reunirà amb representants de la Taula de Mobilitat de les Terres de l’Ebre per posar sobre la taula aquestes demandes.