L’Àrea de serveis a les persones de l’Ajuntament de Tortosa ha augmentat l’assistència ciutadana a través dels seus programes com el de la Pobresa energètica al llarg de l’any 2017. Gràcies a la cooperació entre el consistori municipal i les diferents entitats i associacions de la ciutat s’han pogut diversificar els serveis d’atenció. Arribant d’aquesta manera a diferents col·lectius de la població com el de LGTBI, la gent gran o la dona.
Des de l’Àrea de Serveis durant el 2017 es van fer un total de 3974 atenció. En els dos últims anys s’ha fet especial incidència sobre la pobresa energètica, controlant cas per cas el consum de famílies amb dificultats econòmiques, buscant fórmules per reduir-los la factura i implementant millores perquè tinguin un subministrament més eficaç i més segur.
Els equips bàsics d’atenció social de l’Ajuntament de Tortosa han tramitat 121 expedients per dependència, amb 93 nous plans individuals d’atenció. També es continua treballant amb el Projecte especial d’acompanyament i atenció a la gent gran del nucli antic i amb el Projecte “Sempre Acompanyats”. I, no s’ha deixat de banda el pla de política de dones i el de LGTBI.
Finalment, l’Alcaldessa Meritxell Roig ha posat en valor el treball que s’ha fet conjuntament amb entitats, associacions i empreses per fer arribar els serveis d’atenció social a més col·lectius de la ciutat.