El tram entre Alacant i Tarragona de l’autopista AP-7 deixarà de tenir peatges a partir del 31 de desembre del 2019, quan acaba la concessió privada de 50 anys a l’empresa Abertis. Tampoc els tindran les autopistes AP-4, a Sevilla, i AP-1 a Burgos. Un total de 468 quilòmetres. El govern espanyol del PSOE no renovarà les concessions de les autopistes i les assumirà dins la xarxa nacional de carreteres.
El nou ministre de Foment, José Luís Ábalos, ja ho va avançar dissabte a l’escola d’estiu del PSC i ho ha confirmat aquest dilluns en una entrevista al diari El País. Ábalos ha recordat que el PSOE ja mantenia aquesta postura quan estaven a l’oposició.
Això significa que, a priori, el pagament de les autopistes recaurà en els pressupostos generals de l’Estat, com les altres vies ràpides públiques. El ministre ha avançat una xifra. Entre 50.000 i 68.000 euros per quilòmetre a l’any, o el que és el mateix, 27 milions d’euros anuals.
Aquesta decisió serà un precedent per altres trams d’autopistes que acaben concessió a l’agost de 2021, com són els trams de l’AP-7 de Tarragona – La Jonquera i Montmeló- El Papiol, o el de l’AP-2 Saragossa – Mediterrani. En qualsevol cas, això quedarà emmarcat en la propera legislatura.