Amb un pressupost milionari i funcions com la gestió dels residus del territori o el desenvolupament de la marca Reserva de la Biosfera, El COPATE és un dels organismes del territori que més conflictes ha creat en els darrers anys entre Esquerra i Convergència i els seus hereus del PDECat per com gestionar-lo. Però és molt probable que aquests dos partits s’hagin d’entendre en un futur pròxim perquè el PSC, que té dos vicepresidències de pes d’un COPATE governat per ERC, es veu fora de l’ens en un futur pròxim com a conseqüència dels darrers acords comarcals. L’alcalde de Sant Jaume d’Enveja, que va ser president del COPATE fins fa dos anys i ara n’és vicepresident, no té clara la seua continuïtat.
D’altres veus socialistes del territori advoquen per no esperar més i marxar de l’organisme per coherència.
Amb tot, des del PSC es posa en valor el paper del COPATE per al territori i es critica la proposta d’ERC de traspassar el lideratge de la Reserva de la Biosfera al Govern, en detriment del consorci.
El breu idil·li de dos anys entre Esquerra i el PSC en alguns ens del territori sembla que està vist per sentència.
https://youtu.be/ZPBKRWuSdME

