En aquest sentit, Roigé, ha afegit referint-se al govern, que, «hem de garantir que es pugui votar, que tothom que vulgui ho pugui fer, sigui per votar si, no o abstenció i es pugui complir amb el que la majoria de la gent demanda al nostre país. Al llarg d’aquestes setmanes s’ha incrementat la gent que vol que això sigui possible. No sé si se n’adonen, que cada vegada més gent s’està adonant que ens enfrontem a un estat autoritari i que l’únic que volem és votar».
La tortosina diu que el govern espanyol ha tingut moltes oportunitats fins ara, propostes de diàleg, el pacte fiscal, permetre el referèndum o cedir les competències i se’ns ha negat tot. I diu que tot i que el president Puigdemont va dir que fins a l’últim moment estava disposat a parlar, pensa que no es produirà.

