Després dels intents frustrats que hi ha hagut per aconseguir declarar el conjunt patrimonial de l’Assut de Xerta com a Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN), l’Ajuntament ha decidit emprendre accions per actuar només sobre el molí. “Davant del conflicte d’interessos que hi ha sobre l’Assut -regants, CHE, hidroelèctrica- hem decidit iniciar accions per separar el molí del conjunt i poder actuar sobre aquest edifici”, ha explicat l’alcalde de Xerta, Roger Avinyó. El consistori negocia amb els propietaris la cessió gratuïta de l’immoble per poder-lo rehabilitar: “Si l’Ajuntament n’aconsegueix la gestió ja farem les gestions necessàries per tal que es puga intervenir i protegir el molí”, ha assegurat Avinyó. Paral·lelament ha inciat les gestions amb l’Estat per incloure el conjunt patrimonial de l’Assut de Xerta al Registro General de Bienes de Interés Cultural.

