“Seguirem treballant i tindrem creuers, però que ningú s’imagine que seran grans creuers. Estem parlant de petits creuers pel tema del calat”. En aquest sentit, Gómez va explicar que el poc calat de la Badia dels Alfacs continua sent el principal obstacle, de fet segons Gómez només el 6 per cent de les companyies de creuers podrien operar al port de la Ràpita. Per aquest motiu, el gerent de Ports creu que el futur del turisme nàutic es troba en els xàrters. La primera empresa que oferirà aquest servei es va presentar la setmana passada i ja ha registrat les primeres reserves.

Ara, tant Ports com l’ajuntament rapitenc i altres institucions continuen treballant a atreure el turisme de creuers ara sota la marca ‘Delta Ebre Port’.

Entre 2014 i 2015 el creuer Star Flyer va fer escala a la Ràpita durant l’estiu, però l’experiència no va complir les expectatives. A les dificultats del veler per entrar al port en dies de vent, es va sumar l’escassa incidència dels turistes en l’economia del territori. Per això, Joan Pere Gómez reconeix que se li va donar un rebombori excessiu.

“Va ser una aposta molt important i molt arriscada de Ports de la Generalitat i de la Ràpita. Però ens hem donat compte, i la experiència a vegades és un grau, que potser en aquell moment es va fer un rebombori que va ser excessiu. Per això amb el tema xàrters vull ser més prudent que amb els creuers”, va apuntar el gerent de Ports de la Generalitat.

Periodista.
Twitter: @sara_hernandez