A la sessió van participar setze cellers dels dinou que conformaran la Ruta del Vi de la Terra Alta, a més de representants de la DO Terra Alta i del Consell Comarcal.
Al llarg de l’any, amb l’objectiu de millorar la competitivitat de l’oferta enoturística s’han assessorat diversos cellers i cooperatives de la comarca. En aquest sentit, el treball dels cellers de la Terra Alta, amb l’acompanyament tècnic de DCB Turisme i Tourislab, ha permès proposar més de 25 activitats d’enoturisme: prèmium, gastronòmic, actiu, cultural vinculat amb la Batalla de l’Ebre, per a famílies, entre vinyes i relacionades amb festes del vi.
Per aquest motiu es va convidar a Juanma Lavín, membre de la Junta de la Ruta de la Rioja Alabesa, que va donar a conèixer el model de gestió i col·laboració publicoprivada emprat en la ruta. Lavín va destacar la importància de la competitivitat i el treball conjunt entre tots els actors implicats en el desenvolupament enoturístic de la destinació.
També va incidir en la importància de la segmentació i l’especialització de l’oferta enoturística proposant activitats per a diferents perfils turístics, ressaltant l’augment del turisme familiar i l’opció de diferenciar-se amb activitats per a aquest tipus de públic.
Els representants dels cellers s’han compromès a promoure la creació, des de la cooperació territorial publicoprivada, d’una comissió de treball per a desenvolupar el model de gestió, planificar la promoció i comercialització, i incloure altres empreses del sector turístic en la Ruta del Vi. La ponència de Lavín va estar tot un al·licient que va animar tots els presents a treballar-hi.
Aquest projecte d’organització empresarial per a crear la Ruta del Vi de la Terra Alta ve recolzat des del Consell Comarcal i des de la DO Terra Alta, i té com a objectiu unir esforços per posicionar-se en els mercats enoturístics. Aquesta acció està subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local.