Amb aquesta iniciativa es vol donar a conèixer la costa ebrenca i en especial l’enclavament de Sant Carles de la Ràpita com a port escala de creuers petits i com a port base de xàrters nàutics en els principals fòrums nacionals i internacionals, que es promouran amb la marca Delta Ebre Port, creada el 2013 per promoure els creuers. Ara, sota el mateix paraigua, s’impulsarà el lloguer d’embarcacions recreatives.
En el marc d’aquest acord de col·laboració s’ha definit un grup de treball amb representants de les entitats signants, en col·laboració amb el Patronat de Turisme de les Terres de l’Ebre, que ha d’establir un pla d’accions anual lligat a les línies estratègiques per als dos productes, que s’ha de dotar d’un pressupost anual per promoure les dues activitats en els principals fòrums d’aquests dos mercats. Les entitats han d’aportar recursos econòmics, materials i humans per assolir els objectius marcats en les directrius que es determinaran.
També cal promoure el teixit local, comerços, museus, restaurants per part de l’Ajuntament de Sant Carles de la Ràpita i la Cambra de Comerç de Tortosa, amb motiu de l’arribada de creueristes i dels viatgers de xàrter nàutic en el port de la Ràpita. Així mateix, coordinar amb el territori la promoció de la destinació conjuntament amb el Patronat de Turisme Terres de l’Ebre, d’acord amb el que demanda la indústria de creuers i el sector de xàrter nàutic, proposant noves experiències als nous turistes.
L’activitat creuerística de Sant Carles de la Ràpita es mou en un mercat de companyies amb creuers petits que busquen entorns singulars i únics com el Delta de l’Ebre. L’estratègia de màrqueting continua sent la captació de línies de creuers, la realització de viatges de familiarització amb les companyies i la participació en els principals fòrums del sector.
L’acord, que tindrà vigència fins desembre de 2019, l’han signat el president de Ports de la Generalitat, Ricard Font; l’alcalde de Sant Carles de la Ràpita, Josep Caparrós; i el president de la Cambra de Comerç de Tortosa, José María Chavarria, amb la presència del gerent de Ports de la Generalitat, Joan Pere Gómez i Comes i l’adjunt a la direcció del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona a les Terres de l’Ebre, Albert Folch.