El grup de Sumem per l’Ampolla-Junts, integrant de l’equip de govern de l’Ajuntament de l’Ampolla juntament amb el PSC, ha reaccionat aquest dilluns amb un comunicat a les acusacions llançades la setmana passada des de Millorem l’Ampolla-ERC (a l’oposició) a l’ombra de la investigació oberta per Fiscalia per presumptes irregularitats. Junts vol “traslladar un missatge de serenitat, confiança i respecte institucional”, tot entenent que “les informacions aparegudes durant els darrers dies poden generar preocupació o inquietud entre alguns veïns i veïnes. Precisament per això creiem que, en moments com aquests, és important actuar amb responsabilitat, prudència i sentit de poble”.
Des del partit ” tenim la certesa absoluta del correcte funcionament de l’Ajuntament de l’Ampolla en els seus actes administratius i polítics, sempre amb la voluntat de defensar els interessos generals, donar resposta a les necessitats del municipi i gestionar els recursos públics amb responsabilitat. La nostra confiança en l’alcalde Francesc Arasa és absoluta. Parlem d’una persona propera, treballadora i compromesa amb l’Ampolla des de fa molts anys, i estem convençuts que mai ha actuat per enriquir-se personalment ni per beneficiar-se de la seva responsabilitat pública. Qui coneix Francesc Arasa sap perfectament quina classe de persona és i coneix també la dedicació i les hores de treball que sempre ha destinat al poble”.
“Les feines encarregades a les diferents empreses s’han fet i s’han fet correctament, responent a necessitats reals del municipi (…) Les actuacions que s’han dut a terme han tingut sempre una finalitat pública i de millora del municipi”
El comunicat afegeix que “les feines encarregades a les diferents empreses s’han fet i s’han fet correctament, responent a necessitats reals del municipi i amb la voluntat de donar servei als veïns i veïnes de l’Ampolla. Les actuacions que s’han dut a terme han tingut sempre una finalitat pública i de millora del municipi”.
“També volem recordar que el que avui s’està qüestionant no afecta únicament l’Ajuntament de l’Ampolla. S’estan posant sota sospita determinades dinàmiques administratives habituals en molts ajuntaments, consells comarcals i organismes públics del territori, inclòs el COPATE”
Seguint aquest fil, “també volem recordar que el que avui s’està qüestionant no afecta únicament l’Ajuntament de l’Ampolla. S’estan posant sota sospita determinades dinàmiques administratives habituals en molts ajuntaments, consells comarcals i organismes públics del territori, inclòs el COPATE i altres administracions locals. Parlem d’una realitat pròpia del dia a dia de moltes administracions petites, que sovint han d’actuar amb agilitat per donar resposta a necessitats immediates dels municipis”.
L’Ajuntament de l’Ampolla “continuarà col·laborant amb total transparència amb la justícia i amb totes les autoritats competents per aclarir qualsevol qüestió relacionada amb aquestes diligències. Sempre hem defensat la transparència i continuarem fent-ho, amb respecte absolut als procediments judicials i amb la confiança que tot s’acabarà aclarint”.
Des de Junts es considera “evident que aquesta situació respon també a una estratègia de judicialització de la política per part d’ERC, en un intent d’aconseguir als jutjats allò que no van aconseguir a les urnes
Des de Junts es considera “evident que aquesta situació respon també a una estratègia de judicialització de la política per part d’ERC, en un intent d’aconseguir als jutjats allò que no van aconseguir a les urnes. Fa temps que el govern municipal viu una dinàmica de confrontació i desgast polític constant que no ajuda ni al municipi ni a la convivència política que mereix l’Ampolla. Per això -continua el comunicat- confiem plenament que la justícia sabrà diferenciar entre possibles qüestions administratives i qualsevol insinuació de corrupció o enriquiment personal, perquè estem convençuts que aquí no hi ha hagut cap voluntat de perjudicar l’interès públic ni cap benefici personal per part de l’alcalde.
La nota conclou assegurant que “des de Sumem per l’Ampolla-Junts continuarem defensant la honorabilitat de Francesc Arasa, la feina feta durant tots aquests anys i el compromís d’un govern municipal que sempre ha treballat amb un únic objectiu: millorar l’Ampolla i treballar pel futur del nostre poble”.

