El grup municipal de Junts per Tortosa ha exigit al govern municipal de Movem Tortosa-PSC i ERC que resolgui de manera immediata el retard en els pagaments a l’entitat Petjades de l’Ebre, responsable de la gestió del centre de recollida d’animals municipal, després que l’entitat hagi denunciat públicament que des del mes de novembre no ha cobrat pels serveis prestats. La portaveu del principal grup de l’oposició, Meritxell Roigé, ha recordat que el servei es gestiona de manera externa a través d’un contracte licitat i pressupostat amb tots els recursos previstos al pressupost municipal. Tot i que els comptes de 2026 encara no estan aprovats, la pròrroga pressupostària inclou la partida corresponent per poder efectuar els pagaments en temps i forma.
Meritxell Roigé: “És una mostra més de la incompetència i la deixadesa d’este govern, més preocupat de fer vídeos i cafès que de treballar i gestionar el que pertoca”
Segons Roigé, “si no han pagat és perquè no han volgut. És una mostra més de la incompetència i la deixadesa d’este govern, més preocupat de fer vídeos i cafès que de treballar i gestionar el que pertoca”. La portaveu ha afirmat que esta situació “és una mostra més de la desídia i la incapacitat del govern tripartit en la gestió econòmica de l’Ajuntament”, i també evidencia “la poca sensibilitat del govern municipal, ja que estem parlant d’animals que requereixen una cura i una atenció constant”.
Roigé ha alertat que esta problemàtica no afecta només Petjades de l’Ebre. “Sabem que hi ha proveïdors que van entrar les seues factures al 2024 i encara no han cobrat, i tampoc tots els del 2025 han cobrat”, ha explicat.
Des de Junts per Tortosa recorden que han advertit reiteradament d’esta situació en diversos plens municipals. “La única resposta que sabem rebre és que ja pagaran”, ha lamentat Roigé. En este sentit, ha remarcat que “ningú pot excusar-se en els tècnics municipals ni en la falta de liquiditat, perquè en acabar l’any la tresoreria de l’Ajuntament era de 14,1 milions d’euros”.
Junts per Tortosa considera “molt greu” que estos retards estiguin provocant que els treballadors i treballadores de la protectora no puguin cobrar i que els voluntaris i voluntàries hagin d’avançar diners de la seua butxaca per alimentar els animals
Pel que fa al cas concret del centre de recollida d’animals, Junts per Tortosa considera “molt greu” que estos retards estiguin provocant que els treballadors i treballadores de la protectora no puguin cobrar i que els voluntaris i voluntàries hagin d’avançar diners de la seua butxaca per alimentar els animals. “Hi ha els recursos per pagar i no s’entén que no s’estigui fent. Per això exigim al govern tripartit que faci els pagaments de manera immediata, si pot ser demà mateix”, ha conclòs Roigé.
Finalment, des de Junts per Tortosa han volgut agrair la tasca dels voluntaris i voluntàries que col·laboren amb la protectora, destacant que “gràcies a ells els animals estan ben cuidats malgrat la falta de responsabilitat del govern municipal”.

