L’Ametlla de Mar viurà aquest dimarts al vespre una nova edició de la Revetlla de Sant Joan amb l’arribada de la flama per mar, espectacles de foc, l’encesa de la foguera i una revetlla musical que enguany es trasllada al port pesquer. L’Ajuntament fa una crida a la responsabilitat en l’ús dels petards per evitar incidents i protegir els espais naturals i la zona portuària.
La nit més curta de l’any torna a omplir de tradició, cultura i festa els carrers de l’Ametlla de Mar. La celebració comença a les nou del vespre a la platja de l’Alguer amb l’arribada de la flama per mar, portada per un grup de remeres del municipi, una de les imatges més representatives de la revetlla calera.
L’acte compta amb un espectacle de foc i tambors a càrrec de la colla Lo Golafre de Tortosa, que baixa pel passeig Marítim en cercavila fins a l’Alguer. Allí, la pubilla, l’hereu major i l’alcalde reben la flama i encenen la foguera abans de les deu de la nit.
Enguany, el port pesquer, al costat de la Confraria de Pescadors, pren el relleu del Club Nàutic com a escenari de la festa, amb les actuacions del grup Prime Hits, que fa reviure els grans èxits dels anys 80’s i 90’s, i del DJ local Sergio Calero
La celebració arriba al seu punt àlgid a partir de la mitjanit, quan el front marítim de l’Ametlla de Mar es converteix, un any més, en un autèntic punt de trobada multitudinari. Milers de persones arribades de municipis veïns, d’altres indrets de Catalunya i fins i tot de l’estranger omplen de gom a gom el passeig marítim per compartir una de les revetlles més concorregudes i esperades del territori.
Enguany, el port pesquer, al costat de la Confraria de Pescadors, pren el relleu del Club Nàutic com a escenari de la festa, amb les actuacions del grup Prime Hits, que fa reviure els grans èxits dels anys 80’s i 90’s, i del DJ local Sergio Calero. A més, la Taverna del Port reparteix coca i cava gratuïts entre els assistents.
L’Associació de Jubilats l’Estany també ha organitzat una sessió de ball amb el duo Aquarel·la, amb coca i cava per a tots els assistents al Casal d’Avis. Des de la regidoria de Festes es demana prudència en l’ús dels petards i respecte pels espais públics, especialment les zones boscoses i l’entorn portuari, on hi ha materials inflamables, espai en el qual s’ha prohibit qualsevol ús de petards i pirotècnia. També s’ha restringit l’accés a l’abocador, El dispositiu de seguretat compta amb ambulància permanent, patrulles de la Policia Local, voluntaris de Protecció Civil i els Bombers en situació de preavís.
Des de l’Ajuntament recorden que Sant Joan és una de les celebracions més arrelades de la cultura catalana i conviden veïns i visitants a gaudir d’una festa molt esperada, marcada per la convivència, el respecte i la voluntat de mantenir viva una tradició que dona el tret de sortida a l’estiu.

