L’actual regidor de Cultura de l’Ajuntament de Reus, Daniel Recasens, serà, el candidat d’ERC a l’alcaldia de Reus per les eleccions municipals del maig del 2027. Recasens substituirà Noemí Llauradó, l’actual presidenta de la Diputació i que farà “un salt endavant en la seva carrera política”, segons ha informat en exclusiva Canal Reus TV. El partit considera Llauradó “un valor estratègic i de futur al sud de Catalunya”, sense proporcionar més detalls sobre el seu futur encaix.
Recasens, número dos de Llauradó des del 2019, serà cap de llista dels republicans tan bon punt s’enllesteixin els processos interns d’elecció de candidats. Caldrà que la formació convoqui la militància en una assemblea per escollir qui serà el candidat, tot i que s’espera que Recasens sigui el candidat proposat per l’Executiva Local.
En una entrevista a Canal Reus, Llauradó explica que no es vol tornar a presentar “perquè després de tres eleccions” ja no té forces per repetir, forces que considera que “es renoven” si s’han d’entomar nous reptes.

