Benissanet se n’ha acabat sortint una proposta que s’havia encallat des de fa tres legislatures. La població posarà en funcionament “de forma imminent” les noves instal·lacions del Servei d’Atenció Integral en l’Àmbit Rural (SAIAR), una prestació ja existent en l’actualitat encara que amb unes dependències ja obsoletes i que acull deu persones amb determinat grau de dependència. “La nostra voluntat, aprofitant el nou equipament municipal, és la de duplicar el nombre de places i que aquestes siguin públiques i així ho hem plantejat ja al Departament de Drets Socials”, explica l’alcaldessa, Núria Morera, que aprofita per agrair l’empenta i treball fet pels anteriors equips de govern per concretar una obra que ha estat una cursa d’obstacles.
El projecte es va iniciar l’any 2017, però pel camí han decaigut dos procediments de contractació i dues empreses adjudicatàries han acabat fent fallida. “A més, mancaven treballs d’urbanització de l’entorn, contractar i instal·lar els subministraments bàsics, treballs concrets d’adaptació als condicionants de Drets Socials, així com un seguit d’intervencions tècniques que no depenien directament de l’Ajuntament. Per tot plegat-emfatitza Morera-, el retard en la materialització del projecte no ha estat per desídia política, sinó que ha estat una autèntica carrera de fons”. Cal fer valdre que l’obra ha estat finançada íntegrament des del consistori, combinant romanent amb crèdit i és de gestió directa de l’Ajuntament de Benissanet.
Aquest servei a les persones, es preveu prestar de 8 del matí a vuit de la tarda tots els dies excepte caps de setmana. Els usuaris (entre moltes activitats programades) podran realitzar àpats al centre i disposaran d’atenció professional tant física, de cara a mantenir-los actius, com psicològica. L’accés dependrà d’una avaluació prèvia per part dels treballadors/es socials. “Aquest servei garanteix també un descans a les famílies dels usuaris, que saben que podran confiar en una bona atenció dels seus familiars”, afirma Morera.

