(Actualitzat a les 20:00 hores)
Els Bombers de la Generalitat han aconseguit apagar l’incendi que s’ha declarat aquest dissabte l’abocador de Mas de Barberans (Montsià). L’avís del foc s’ha rebut a les 13.15 hores al telèfon d’emergències 112 i ha afectat una franja d’almenys 50 metres de llarg per cinc metres d’alt a l’interior de la deixalleria. Sis dotacions terrestres dels Bombers s’han desplaçat a la zona i personal de l’abocador també els ha assistit material amb maquinària pesant. Els Bombers han anunciat a la tarda que ja ho queda flama activa a la zona –tot i que l’incendi segueix fumejant– per la qual cosa es retiraven de la zona.
Gràcies a la ràpida intervenció dels Bombers de la Generalitat i a la col·laboració immediata del personal tècnic del COPATE (Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l’Ebre), les flames s’han pogut confinar en una àrea limitada. No hi ha hagut danys personals ni afectació a instal·lacions crítiques, i no hi ha hagut riscos per a la població.
El president del COPATE, Ivan Garcia, ha volgut agrair l’eficàcia i coordinació dels equips: “Vull expressar el meu reconeixement tant als Bombers com al personal del consorci per la seva professionalitat i rapidesa. La seva actuació ha estat clau per evitar una situació molt més greu. Seguirem treballant per garantir la seguretat de les instal·lacions i del territori”.