La Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT) manifesta novament el seu rebuig frontal a la proposta d’increment de l’impost sobre les estades en establiments d’allotjament turístic, tal com ja va expressar la setmana passada.
Dilluns, 3 de març, la FEHT, a través amb ConfeCat, va participar en una reunió amb el Govern de la Generalitat de Catalunya, representat per la Consellera d’Economia i Finances, Alicia Romero, i el Conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper. En aquesta trobada, el sector va expressar un rebuig unànime a la mesura pactada entre el Govern i Comuns per duplicar els imports de l’impost i per la possibilitat d’afegir un recàrrec municipal.
Durant la reunió, es va posar de manifest la preocupació del sector per les greus conseqüències que aquest augment pot tenir en la competitivitat del turisme a Catalunya. Per aquest motiu, les patronals presents van sol·licitar formalment que abans d’aplicar qualsevol modificació fiscal es realitzi un estudi econòmic rigorós que valori l’impacte real d’aquesta decisió sobre el sector turístic i l’economia del visitant.
Des de la FEHT es continua defensant un model turístic sostenible i competitiu, que permeti la viabilitat de les empreses sense que l’excés de pressió fiscal en perjudiqui la competitivitat. Així mateix, la FEHT insta al Govern a reconsiderar aquesta mesura i a establir un diàleg efectiu amb el sector per trobar alternatives que no posin en risc l’activitat turística ni la seva contribució a l’economia catalana.
No té sentit que es gravi igual una pernoctació en ple estiu, quan la demanda és alta, que en temporada baixa, quan el sector fa esforços per mantenir l’activitat
A més, Berta Cabré, presidenta de la FEHT ha recordat que “el més preocupant és que aquest impost va en contra de la desestacionalització, ja que no es calcula com un percentatge en funció del preu de venda o de la temporada, sinó que s’aplica com una taxa fixa. Això significa que els clients dels establiments reglats paguen el mateix, tant en temporada alta com en temporada baixa, dificultant encara més la captació de visitants fora dels mesos punta. No té sentit que es gravi igual una pernoctació en ple estiu, quan la demanda és alta, que en temporada baixa, quan el sector fa esforços per mantenir l’activitat”, ha conclòs.
Alhora, Cabré reclama als ajuntament de la demarcació de Tarragona que “reflexionin seriosament abans d’aplicar el recàrrec municipal.”
La FEHT, representant el 90% de les places de la província de Tarragona La Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT) és una entitat sense ànim de lucre que defensa els interessos de l’empresariat turístic de la província de Tarragona. Actualment, representa el 90% de les places turístiques de la
província.
Dins la FEHT hi ha integrades les principals entitats i associacions privades que conformen el sector de l’hostaleria, el turisme i les activitats d’oci de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre. Així doncs, actualment hi formen part:
• L’Associació Hotelera Costa Daurada i Terres de l’Ebre amb 110 hotels membres i 60.000 places -el 90% del total de places hoteleres a la província-.
• L’Associació de Càmpings de la Costa Daurada i Terres de l’Ebre amb 54 associats i 66.000 places.
• L’Associació d’Apartaments Turístics de la Costa Daurada i Terres de l’Ebre amb més de 80 empreses i 24.800 places.
• L’Associació d’Agències de Viatge Receptives de la Costa Daurada amb 16 empreses membres.
• PortAventura World és soci com a empresa estratègica a la zona.
El principal objectiu de la FEHT és satisfer les necessitats dels professionals i les empreses d’aquests sectors, així com dinamitzar l’àmplia i variada oferta d’allotjament existent en aquesta demarcació a través d’una representativitat cohesionada.

