Movem Tortosa portarà a debat al proper Ple municipal del mes de març dues mocions relacionades amb el patrimoni. La primera té a veure amb l’ampliació de l’arxiu comarcal del Baix Ebre i la segona amb la reactivació de la candidatura de Tortosa com a patrimoni de la humanitat.
Jordi Jordan, portaveu de Movem Tortosa, ha anunciat que portarà a debat una moció conjunta amb ERC que implica “temes pendents a la nostra ciutat, com és l’ampliació de l’arxiu històric-comarcal del Baix Ebre”, un dels més importants de Catalunya que aglutina una gran quantitat de documentació medieval, renaixentista, moderna i contemporània. Actualment l’arxiu es troba als Reials Col·legis però no pot donar resposta, per una part a totes les necessitats actuals tecnològiques i d’innovació que existeixen a tots els arxius moderns, i per altra part, i més important, a la demanda d’augment de capacitat, ja que actualment hi ha uns 4.000 quilòmetres lineals de documentació pendent d’arxivar per aquest motiu.
En relació a aquesta proposta, Jordan ha demanat a l’ajuntament que “d’una vegada s’impliqui i lideri les negociacions pertinents amb ells agents implicats per trobar-hi una solució i ampliar l’arxiu, sobretot tenint en compte que els Reials Col·legis són de propietat del Bisbat i cal renovar l’acord o bé tirar endavant un emplaçament nou planificat amb temps”.
Impulsar la candidatura de Tortosa com a Patrimoni de la Humanitat
En relació a la candidatura de Tortosa com a Patrimoni de la Humanitat, Movem Tortosa considera que aquest projecte ha estat paralitzat tot i que al seu moment va comptar amb el recolzament de tots els grups municipals, inclòs l’equip de govern. Des de Movem s’afirma que el compromís incloïa la creació d’un comitè impulsor de la candidatura amb l’Ajuntament de Tortosa liderant el projecte i la redacció d’un Pla Estratègic per a la recuperació del patrimoni cultural urbà de Tortosa, passos necessaris a fer per iniciar la candidatura i que Tortosa entrés a la llista indicativa, és a dir, la llista de candidatures de tot l’Estat que després finalment acaben fent el pas a nivell internacional per rebre el reconeixement per part de la UNESCO.
Ara, el partit de l’oposició demanarà al plenari municipal que s’impulsi aquesta candidatura, es creï el Comitè Impulsor i es comenci a treballar per entrar a la llista indicativa.

