La tercera edició d’’Objectiu Paki’ ha aterrat aquest desembre a les televisions locals. Quaranta joves han estat escollits per representar el seu territori en aquest concurs de talent musical, on l’objectiu és trobar la millor veu de Catalunya d’entre 13 i 20 anys. El 10 de desembre es van coneixer 20 d’aquests seleccionats que van defensar la seva continuïtat al programa. Van ser les 35 televisions locals que hi participen les encarregades, mitjançant els seus vots a l’estil eurovisiu, de decidir els primers 10 candidats que passaran a la semifinal del càsting. Entre les escollides s’hi troba Irene Porta, qui va aconsseguir una setena posició i, per tant, ha quedat classificada per anar a semifinals. Irene Porta, de Móra d’Ebre, té 18 anys i porta més de 5 anys en formació musical. Va estar escollida candidata a representar les Terres de l’Ebre a través de Canal TE.
Aquesta ha estat només la primera fase del càsting territorial. La segona es durà a terme el dissabte següent, 17 de desembre, a les 22h, quan es coneixeran 20 seleccionats més dels quals només uns altres 10 passaran als càstings presencials. El portaveu del territori per donar els vots a les altres televisions és el peridosita Roger Font i Montornés qui va elegir un dels punts estratègics de les Terres de l’Ebre per emetre les puntuacions en directe. L’espai és una de les illes de la vora del riu Ebre amb un dels ponts característics de Tortosa de fons i amb un dels murals més reivindicatius on hi fica “Lo Riu és Vida”.
El projecte, coproduït per RTVCardedeu i La Xarxa, arriba amb un format innovador i participatiu que implica totes les demarcacions catalanes i tota la xarxa de televisions locals. Núria Lázaro i Lluís Benzal seran, un cop més, els presentadors que ens guiaran durant els diversos càstings i gales fins a conèixer el guanyador d’aquest talent show.
El camí que han recorregut els finalistes
Des que es van tancar les inscripcions al d’octubre, les 35 televisions locals que participen en el programa han realitzat els seus propis càstings locals per escollir els representants del seu canal. Diversos artistes com la Gisela, en Joan Tena, la Gemma Humet o la Laura Andrés i grups com Txarango o els Sense Sal i professionals de la música han participat en les seleccions de les televisions locals, que també han implicat les escoles de música, els conservatoris i els instituts de molts municipis de Catalunya. Una veritable xarxa territorial, que ha permès a centenars de candidats de 13 a 20 anys provar sort en el món de la música.
Com funciona el sistema de votació?
Les votacions tindran un format eurovisiu, en el qual el 100% de la votació recaurà en les televisions locals, que hauran de votar 9 dels 20 joves talents. Un cop vistos els vídeos dels 20 candidats de cada un dels dos programes, connectarem amb cada televisió perquè assignin puntuacions de l’1 al 8, i 10 punts extra al candidat/a que més els hagi agradat. En cap cas, les televisions podran votar als seus representants.
On i quan podem veure la tercera temporada d’‘Objectiu Paki’
‘Objectiu Paki’ és un programa produït per RTVCardedeu i la Xarxa Audiovisual Local que emetrà el primer càsting territorial el dissabte 10 de desembre, a les 22h, i el segon el dissabte 17 de desembre, a les 22h, a les televisions locals i a XALA!