La festa de la Castanyada va tornar a omplir els carrers de Jesús durant la tarda del 31 d’octubre. Durant dues hores les xiquetes i xiquets del poble van poder xalar de les múltiples activitats destinades a fer de la vesprada una jornada divertida. Jesús és un poble que es caracteritza per la quantitat de gent que participa de tots els actes que s’organitzen des de l’EMD, i un any més cal agrair la col·laboració desinteressada del voluntariat que ha ajudat a fer de la festa un èxit. Cal destacar la implicació de l’Associació d’Empresaris de Jesús (AEJE) que de nou ha obert les seues portes per tal que els més menuts poguessin gaudir de la gimcana organitzada. Així com agrair la col·laboració a les diferents entitats de Jesús que han permès fer un circuit per tot el poble i ampliar l’oferta lúdica de la jornada que ja venia sent un èxit des de les passades edicions.
El públic infantil, i també les seues famílies, van poder realitzar una gimcana que va donar el seu tret de sortida a les 18h a la pèrgola. Set rutes diferenciades permetien gaudir de les diferents activitats. AEJE amb un “Truco o trato”, el “Penalt marejat” del CF Jesús Catalònia o els diferents jocs i tallerets de la pèrgola. Els més valents van poder visitar com a novetat exitosa la “Masia Encantada” organitzada pels 7C, el “Cementeri tenebrós” o el “Passatge del terror” amb nous personatges i impactants escenes renovades. Aquestes activitats “terrorífiques” han tingut en compte totes aquelles persones amb dèficits d’atenció, també els més porucs, i com ja va sent norma de la casa han possibilitat l’accés a tothom durant els passis de “llums obertes”. Jesús és un poble inclusiu, i així ho demostra un cop més.
De nou es va unir a la festa el Centre Ocupacional i Llar-Residència Icària, Fundació Mercè Pla, col·laborant amb la ruta “Truco o trato”; de fet ja havien iniciat la celebració el dia 28 delectant-nos amb la venda de castanyes i moniatos a la plaça de la Creu. El centre des dels seus inicis a Jesús ha format part activa de la comunitat jesusenca i participa de tots els actes amb il·lusió fent realitat el tàndem d’inclusió-integració que es treballa sense perdre punt amb el teixit social i amb el suport de l’administració.
Per descomptat no podien faltar les nostres castanyeres, que com cada any van lliurar castanyes calentes ajudant a confeccionar paperines per poder-les posar al ritme de cançons tradicionals. Un cop acabada la ruta els xiquets i xiquetes es van retrobar de nou a la pèrgola on els esperava una bossa de llepolies de regal. L’acte va cloure amb el sorteig d’un fantàstic pastís de llaminadures a càrrec de l’AMPA de l’Institut Escola Daniel Mangrané.
Prop de 400 xiquetes i xiquets corrent i xalant durant tota la tarda pels carrers principals de Jesús, restringits al trànsit, van fer de l’esdeveniment una festa entretinguda. La celebració de la castanyada va continuar amb un sopar de germanor amb més de 350 persones que van compartir sopar, riures, ball i divertides coreografies.
Tal com destaca Eva Marro, Regidora de Participació Ciutadana: “El tarannà de la nostra gent és la clau de l’èxit. Són totes aquestes persones que participen de la festa, fent de voluntaris o vivint-la intensament, les que donen sentit a la jornada. Cal destacar que activitats d’aquestes característiques permeten a la vegada que aquesta afluència de gent pose en valor el nostre teixit empresarial i fer que sigui conscient de la importància que suposa disposar d’aquests serveis al Poble, que desgraciadament s’han vist minvats els darrers anys per la conjuntura econòmica que impera”.