Desestacionalització, distribució del turisme i visitants de qualitat, aquests són els tres eixos de l’estratègia que proposa la directora general de Turisme, Marta Domenech, per a les Terres de l’Ebre. “Diversificar l’oferta, ser capaços de mostrar tot el que tenim […] distribuir, que el turisme no és concentri tot al mateix lloc i després buscar un tipus de client que, ja que ve, es gasti el màxim de despesa possible al territori”
Domènech valora també l’oportunitat que representa aquest sector per a arrelar al jovent i als emprenedors a les comarques d’interior, on l’enoturisme o el turisme gastronòmic cada vegada atrau un major nombre de visitants i de més qualitat. Una circumstància que reactivaria l’economia de les comarques d’interior. “Nosaltres fem inversions en equipaments perquè que després algun jove, alguna jove, empresari o emprenedor es pugui lligar i estiri el projecte de manera empresarial”
L’estratègia i les oportunitats al territori ja s’estan produint. En gran manera a través d’inversions i projectes de diferents municipis, que comencen a prendre forma a través fons next generation de la Unió Europea.