Renfe ha signat un acord amb el Museu del Ferrocarril de Móra la Nova per cedir-li vuit vagons que s’utilitzaven per al transport del carbó. Amb aquest acord entre ambdues parts, Renfe deixa palesa la seva voluntat de participar activament amb la tasca que es duu a terme al Museu de conservació del patrimoni ferroviari històric.
Aquesta acció s’emmarca en l’acord de col·laboració que es va signar al desembre entre ambdues entitats. El compromís entre la companyia i el Museu és el de treballar plegats en la promoció de l’oferta actual i l’impuls de noves iniciatives.
Vagons de tremuja
Els vuit vagons cedits per Renfe al Museu del Ferrocarril de Móra la Nova són del tipus tremuja, utilitzats per transportar mercaderies com el carbó. Aquests vehicles van ser retirats del servei un cop es va deixar de dur el carbó entre el Port de Tarragona i la central tèrmica d’Andorra de Terol. Durant molts anys, però, l’activitat va ser incessant en aquest trajecte, arribant a les tres circulacions diàries per sentit.
Els nous vagons que s’incorporen al Museu, i que fins ara han estat estacionats en una via de l’estació de Móra, serviran per explicar i recrear un important exemple de trànsit de mercaderies a través de la històrica Línia dels Directes. La Línia va rebre aquest nom perquè va ser la primera que va unir de forma directa Barcelona i Madrid, sent encara molt rellevant per al trànsit de mercaderies.