El delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Albert Salvadó, ha presidit la segona reunió de la Comissió executiva de la Reserva de la Biosfera de les Terres de l’Ebre, formada pels departaments d’Empresa i Treball, d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural i l’Institut per al Desenvolupament per a les Comarques de l’Ebre (IDECE) de la Generalitat; a més de la Diputació de Tarragona, els quatre consells comarcals de l’Ebre; la Cambra de Comerç de Tortosa i el Consorci de Polítiques Mediambientals de les Terres de l’Ebre (COPATE).
La Reserva de la Biosfera és “una aposta estratègica d’aquest Govern per al desenvolupament econòmic de les comarques ebrenques, per això, ja hem començat a treballar en un Pla de comunicació per a què, tant en l’àmbit del territori com del país, es percebi la marca Reserva de la Biosfera com una marca de molt valor afegit per als sectors agroalimentari i turístic” – ha explicat el delegat del Govern.
Albert Salvadó també ha avançat que ja compten amb una proposta ambiciosa d’un Pla de comunicació i, alhora, que la Comissió executiva ha decidit la creació d’un Grup de treball que reformularà el Reglament de la Marca, definit fa set anys i que cal adaptar al snous temps i als nous objectius marcats, ja que “l’aposta actual és més ambiciosa, disposarem de més recursos i ara té sentit replantejar-ho, per aconseguir el màxim nombre d’empreses acreditades i, al mateix temps, que la percepció que tinguin de la necessitat d’acreditació sigui més elevada, cal que el valor afegit de la marca Reserva de la Biosfera seigui apreciat dins i fora del territori”.
D’una banda, el Pla de comunicació que presentarà la marca Reserva de la Biosfera “ens ha de permetre transferir tots els actius que tenim pel que fa a productes de restauració, turístics i mediambientals i, de l’altra, poder dissenyar una nova pàgina web interactiva que tingui capacitat d’oferir informació bidireccional, per als productors i per als consumidors” – ha destacat el director territorial d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural.
D’altra banda, des del Departament d’Empresa i Treball l’objectiu és aconseguir els fons estructurals per dotar de recursos el projecte de la Reserva de la Biosfera per fer accions i posicionar-la com una marca atractiva per a les empreses. En aquest sentit, el director territorial Adam Tomàs ha explicat que “volem que les empreses vegin la marca prou atractiva perquè esdevingui una oportunitat i un valor afegit per al seu producte, per això, cal treballar en un nou Reglament de Marca. Així que en posem amb la Cambra de Comerç, l’ens que acredita les empreses amb la marca, la Generalitat i el Copate a treballar per definir un nou reglament, que estableixi les mesures d’acreditació, també com inspeccionem, quina continuïtat tindrà la marca, eines que ens permetin valoritzar-la”.
Des de la Generalitat i la Diputació ja es treballa també en la definició del finançament estructural amb què es comptarà a partir del 2022, i que se sumarà als més de 400.000 € del Pla d’Especialització i Competitivitat Territorial (PECT) que ja disposa el COPATE i a l’1’1 milions dels fons europeus, per tal de convertir la Reserva de la Biosfera en un dels grans projectes de territori.