Divendres 19 de novembre arrancarà la quinzena edició del Cucafera Folk, la mostra del folklore popular de Tortosa. Ho farà amb un programa que s’estendrà durant este cap de setmana i el següent.
Les activitats volen posar al primer pla les diferents expressions de la cultura popular de Tortosa. És per això que s’han previst diverses cercaviles amb els elements de la imatgeria festiva, així com també cantades de jotes en record dels cantadors referents de les generacions passades, que també recordaran el cantador Juanito Aragonès, mort recentment.
De la mateixa manera, el divendres 19 al vespre tindrà lloc la presentació d’una rèplica d’un dels nans més llargament documentats del seguici de la ciutat. Serà en el marc d’una exposició retrospectiva que permetrà recordar les quinze edicions de la mostra Cucafera Folk, impulsada per la Colla Jove de Dolçainers de Tortosa i en la qual participen diferents colles de cultura popular de la ciutat.
D’altra banda, el dissabte 20 també es durà a terme la fira Festa Folk, que servirà per mostrar l’activitat de les diferents agrupacions de cultura popular de la ciutat amb un seguit de parades que s’ubicaran als carrers Croera, doctor Ferran i plaça de la Cinta, al nucli antic.
“La cultura popular havia de tindre protagonisme en l’any de la Capital de la Cultura Catalana, i juntament amb els actes de la Ciutat Gegantera de Catalunya. I per això hem volgut que la 15a edició del Cucafera Folk es pogués fer enguany, després que al 2020 s’hagués hagut d’ajornar per la pandèmia“, ha explicat l’alcaldessa, Meritxell Roigé.
Durant els dies 26 i 27 de novembre Tortosa acollirà també el Festivitas Bestiarum.