Aquesta nova estació clínica de treball per a la gestió de la història clínica informatitzada, impulsada des de l’Institut Català de la Salut, suposa una millora a la utilitzada fins ara, sobretot per les seves funcionalitats.
Les dades clíniques dels pacients són les mateixes, però ara es mostren amb una nova capa en format web (HTML5) que és més accessible i visual. A més a més, l’aspecte de la nova estació és més intuïtiva, convertint-la en una eina dinàmica ajustada a les necessitats funcionals reals dels professionals, fet que agilitza la gestió de la informació clínica dels pacients. I tot garantint, com fins ara, la confidencialitat de les dades dels pacients, ja que la transmissió i custòdia de la informació es segueix fent amb criteris de màxima seguretat.
Ara, els professionals poden accedir ràpidament a la informació detallada de cada pacient, veient la llista de les proves que se li han fet, des de la més nova a la més antiga i, permeten desplegar la informació d’aquestes. També compta amb un calendari gràfic que permet accedir a visites anteriors i els facilita enviar consultes a altres especialitats.
Aquest nou sistema de gestió també integra la videoconsulta, com a canal d’atenció no presencial, i l’eConsulta com a nou canal de comunicació no presencial amb els pacients.
La Direcció de Sistemes d’Informació i Comunicació, en col·laboració directa amb els Centres de Competència (Funcional i Tècnic) SAP-ARGOS de l’ICS, és l’encarregada de la formació dels referents, el manteniment de les incidències i la parametrització de la nova estació.
Aquest sistema que ja s’utilitza també a l’Hospital Trueta de Girona i al Joan XXIII de Tarragona, té previst implantar-se a la resta de centres hospitalaris que treballen amb Argos a Catalunya.