L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) ha engegat una campanya per reivindicar els mitjans de proximitat com a eina que informa i fomenta l’arrelament, la integració, la dinamització i la cohesió social.
En els últims temps, molts mitjans han vist perillar la seva viabilitat a causa de la falta d’ingressos a conseqüència de la pandèmia de la covid-19. Per aquest motiu, l’AMIC ha creat la campanya ‘Obrim la finestra a la informació de proximitat’ que té l’objectiu de mostrar a la societat la importància de la premsa de proximitat i exigir a les administracions que actuïn en conseqüència donant suport als mitjans d’informació impresos i digitals, i que d’aquesta forma mostrin el seu compromís amb la llibertat de premsa, la proximitat i el territori. “Sense mitjans, la societat s’empobreix i les comunitats són menys plurals, participatives i s’afebleix la democràcia local. Per contribuir a garantir aquests drets, les empreses, però sobretot les administracions públiques han de prioritzar els mitjans de proximitat com a suport publicitari. Una inversió que sempre retorna. Sense publicitat no hi ha mitjans i sense mitjans no hi ha informació veraç i contrastada”, argumenta l’AMIC.
“Estem en uns moments crítics en els quals, a més de mostrar a la societat la importància de la premsa de proximitat, cal exigir que les administracions públiques actuïn en conseqüència donant suport als mitjans d’informació impresos i digitals, i mostrin el seu compromís amb la llibertat de premsa, la proximitat i el territori”, ha assenyalat el president de l’AMIC, Ramon Grau.
L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació representa a més de 450 mitjans, tant en suport paper com digital.