Agents de Servei de Protecció de la Naturalesa de la Guàrdia Civil (SEPRONA) de Tortosahan denunciat un veí de la Galera per capturar aus fringíl·lids amb arts prohibides en el paratge conegut com a partida Marranya, al terme municipal de Santa Bàrbara.
Els fets van passar durant el matí del dilluns a l’àrea privada de caça de Santa Barbara, quan una patrulla de SEPRONA va sorprendre una persona que es trobava utilitzant arts de caça massius i no selectius per a la captura d’ocells que gaudeixen d’una protecció especial.
L’autor havia desplegat un art de caça conegut com a xarxa japonesa, que intercepta el vol dels ocells i que resulta invisible no només per als animals sinó també per a l’ull humà ja que disposa d’un entrellaçat molt fi on queden atrapades les aus i els resulta impossible escapar.
Per aquest motiu es va procedir a el decomís de les arts i els agents van formular denúncia contra el suposat autor davant el departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, per infringir la normativa relacionada amb la protecció dels animals i la conservació de la flora , la fauna i la biodiversitat. Els ocells capturats van ser alliberats.
Les diferents espècies d’aus fringíl·lids com, la cadernera, el verderol i el passerell comú, no es troben catalogades com amenaçades, però gaudeixen d’un règim de protecció especial i a Catalunya es prohibeixen expressament les seves captures, sense excepcions.