El voluntariat i el personal laboral de Creu Roja Tortosa s’ha mobilitzat per donar resposta a les necessitats sorgides a conseqüència de la crisi de la pandèmia del coronavirus. L’atenció se centra en aquells col·lectius més vulnerables i s’han intensificat els contactes amb les persones que participen en els diversos projectes de l’entitat: gent gran i malalts crònics, entre altres. En aquest sentit, en les últimes setmanes s’han fet prop de 900 trucades telefòniques de seguiment a aquestes persones per saber com se troben, preguntar si tenen alguna necessitat i recordar-los els consells bàsics per prevenir el contagi de coronavirus.
D’altra banda, arran de la crisi sanitària la Creu roja Tortosa ha creat un servei denominat “de gestions socials”, destinat a col·lectius de risc que no disposen d’una xarxa familiar o veïnal propera. El voluntariat s’encarrega de fer la compra de productes de primera necessitat i entregar-la a domicili. Per oferir aquest servei, la Creu Roja aplica estrictament tots el protocols d’higiene i seguretat per evitar riscos de contagi.
La Creu Roja Tortosa també ha atès durant aquestes setmanes prop de 200 famílies que han rebut béns de primera necessitat i aliments bàsics. Cada vuit dies l’entitat reparteix menjar entre les famílies més vulnerables.