El transport a principis de segle XX serà l’eix temàtic de la dotzena edició de la Festa del Mercat a la Plaça d’Amposta, que tindrà lloc del 15 al 17 de maig a la capital del Montsià. Aquest dimecres, l’alcalde, Adam Tomàs, acompanyat de la regidora de Cultura, Inés Martí, el director de la Festa, Jordi Príncep, i el dissenyador Adrià Merín, han presentat, a bord del llaüt lo Sirgador, el cartell de la propera edició. Un cartell que, precisament inclou elements vinculats amb el transport de principis de segle XX. L’alcalde ha volgut posar èmfasi amb la innovació i revolució que van suposar els transports en una ciutat tan canviant com la del principi del segle XX i ha avançat aquest tema inspirarà algunes de les activitats que es desenvoluparan dins la Festa, com per exemple, l’acte inaugural.
Dissenyat per Adrià Merín, el cartell continua amb la línia de l’estil modernista utilitzat en les darreres edicions. En aquest cas, però, s’inspira en els cartells automobilístics de l’època, “amb unes tècniques pictòriques més realistes i menys il·lustratives com en els anuncis o cartells d’altres productes“, segons ha explicat el mateix Merí. Inspirat en els cartells d’Starn Davis per a la companyia d’automòbils Lincoln, el cartell té per element central un agró roig. “L’agró representa una metàfora de llibertat, d’aquella llibertat que donen els transports“. S’ha escollit aquesta au, de totes les que hi ha al Delta, per les seves grans dimensions i perquè migra cap al Delta de l’Ebre durant el mes de maig, data que coincideix amb la Festa. L’au sobrevola el pont penjant, encara en construcció (no va ser fins el 1921 quan va estar acabat). El cartell es complementa amb el vapor Anita, passant sota el pont, i que mostra un dels seus mecanismes únics, com era la seva xemeneia plegable. Finalment, al cartell també hi ha l’autobús de la Hife, que en aquest cas es representat amb una fotografia autentica en blanc i negre pintada per sobre, “un recurs molt utilitzat en aquella època“, assenyala el dissenyador. “Tot el conjunt segueix la línia de disseny característica dels darrers anys de la festa del Mercat a la Plaça amb un apropament cap a l’Art Déco, amb línies mes rectes i una tipografia amb serifes més institucional per reforçar aquesta idea de futur i innovadora que van suposar els transports i les noves vies de comunicació per a Amposta“, clou Merín.
Per la seva banda, el director de la Festa ha avançat que, coincidint amb la dotzena edició hi haurà una trobada internacional de caravanistes a Amposta i que s’esperen més de 500 caravanes d’arreu d’Europa. “És una Festa que té voluntat de ser un pol d’atracció de visitants i, amb aquesta trobada, es consolida aquest fet“, ha afegit.