Fa unes setmanes els activistes que promouen la campanya de #lacarreteradelavergonya van sol·licitar al Servei Català de Trànsit el registre d’accidents de la carretera del Poble Nou.
Tot i que la carretera consta al pla zonal de la Diputació de Tarragona, on hi té una nomenclatura, oficialment continua sent un camí rural on les competències de manteniment i de senyalització són dels ajuntaments de La Ràpita i Amposta. Considerant la resposta que han rebut del Servei Català de Trànsit aquesta setmana, els activistes lamenten que no hi ha cap institució que faci un recompte de l’alta sinistralitat d’aquesta via. “Morir en esta carretera no cuenta”, critica Maria José Piorno, veïna de La Ràpita.
La Plataforma que reclama una reforma integral de la carretera realitzarà un tall al quilòmetre dos d’aquesta via, a dos quilòmetres de La Ràpita, a la coneguda popularment com “curva de Rabassa”. Els activistes estan preparant un gran mural a una paret de grans dimensions situada al mateix punt de la carretera. A l’acte convoquen a tota la població afectada i als mitjans de comunicació per explicar el contingut de les reunions mantingudes darrerament amb els responsables polítics dels ajuntaments, Diputació de Tarragona, Delegació del Govern i servei del Departament de Territori i Sostenibilitat a les Terres de l’Ebre.