Aquest divendres continuen els aturs parcials convocats pel Sector Ferroviari de la CGT, ja duts a terme els passats 31 de juliol i 14 d’agost.
Reclamen un augment del nivell de contractació per a mitigar la falta de plantilla existent en totes les àrees de Renfe, la qual cosa està repercutint negativament en el servei i perjudicant els usuaris i usuàries del ferrocarril, el qual nosaltres si considerem servei públic, a diferència de la Direcció de RENFE i el Ministeri de FOMENT:
– Més personal de tallers: Per a poder actuar amb més celeritat i garanties en la reparació dels trens i evitar supressions de circulacions per avaries.
– Més personal en taquilles i informació, per a evitar el continuat tancament d’estacions per falta de personal i la deterioració del servei.
– Més personal en conducció: per a evitar la supressió de trens per falta de maquinistes.
– Més personal en intervenció. Per a evitar la circulació de trens sense personal que atenga els/as viatgers/as i que auxilie al maquinista en tasques de seguretat en la circulació.
Si hem arribat a la convocatòria d’aquests aturs és pel bloqueig de qualsevol tipus de solució negociada per la Direcció de RENFE i pel Ministeri de Foment, al qual ens vam tornar a dirigir per carta el passat dia 5 d’agost sol·licitant la seua intervenció directa per a evitar aquests aturs i posar solució a les manques que patim en el ferrocarril i al qual el Sr. Ábalos ha fet cas omís.
Les necessàries millores en el ferrocarril convencional i les necessitats de personal, estan en coneixement de l’actual ministre de Foment, que fins ho reconeix públicament en declaracions en premsa, on l’última informació anunciada d’incorporar a 60 persones que procedeixen de l’Exèrcit a Renfe, per acords interministerials, ens sembla un pegat insuficient i dreceres a la necessària convocatòria d’oferta d’ocupació pública oberta a tota la ciutadania, que atenga totes les necessitats per a donar un bon servei públic en el ferrocarril.
Respecte als Serveis Mínims imposats del Foment, els considerem abusius i limiten el Dret de Vaga, deixant només a un 7% de la totalitat de la plantilla que treballa els dies d’atur amb possibilitat de secundar-la, amb un 93% de serveis mínims nomenats. El Ministeri i Renfe s’acorden que és un servei públic quan es convoquen mobilitzacions, la resta de l’any es dedica a precarizarlo i privatitzar-lo, tancant o suprimint serveis o entregant-los a empreses privades.
Estem demanant que s’augmente a un 108% la reposició de personal en Renfe, que permeta el rejoveniment de la plantilla, mesura contemplada en la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat i que ells mateixos incompleixen. A més de la paralització de les privatitzacions i la millora de la conciliació de la vida familiar i laboral, incloses en la Llei 6/2018 del passat any i que lluny d’haver-se negociat s’ha eliminat de facto per la imposició per la Direcció de RENFE.
La falta de diàleg i la imposició per part de l’empresa, és el que ens ha portat a convocar 4 jornades d’aturs i recau sota la seua completa responsabilitat les conseqüències que implica. Actituds autoritàries i intransigents, unides al silenci davant les nostres trucades, són les provocadores de la mobilització laboral en defensa dels drets de treballadors/as i de l’ocupació.
Demanem a la ciutadania en general, i als usuaris i usuàries del ferrocarril en particular, comprensió i suport a aquestes mobilitzacions i exigència als poders públics d’un servei públic ferroviari social i segur.
Redacció: P.P.