Amb el segle XXI i les noves tecnologies, la societat actual, ha canviat la forma de relacionar-se. Mitjançant les xarxes socials moltes persones desconegudes han trobat una forma de comunicar-se amb la resta de la gent del planeta de forma innovadora i ràpida.
A través de Twitter, Facebook o Instagram la gent mostra les seves preferències, idees o inquietuds. I és a través d’aquestes plataformes que apareix un nou fenomen, “els influencers”. Aquests “influencers” mitjantçant les seves publicacions atrauen molts de seguidors fent viral qualsevol cosa que publiquen als seus comptes de xarxes socials.
Les Terres de l’Ebre, tot i ser un territori menut, té els seus” influencers” particulars. Realment, té molt de mèrit que aquest món global puguin aparèixer gent del territori i que puguin marcar tendència. Així dins la plataforma social, Twitter, dins del territori Ebre tenim dos casos particulars que destaquen per damunt de tots: l’aldeà i activista, Rai López i per una altra un rapitenc amb pseudònim: “Rapitenc sense filtro”. Són dos casos diferents i tenen els seus adeptes.
Rai López és el número u en diferència, els seus tuits són marcadament polítics i ideològics però sense perdre el vessant social. Va saltar al top rànquing en el moment que un dia va tancar el seu negoci a Tortosa i emprengué el camí a Waterloo. Des de llavors té milers de seguidors i alguna amenaça de mort de l’extrema dreta espanyola. Com per exemple un recordatori que li feien: ” Vinaroz está cerca de la Aldea”. El tuit amb més èxit que té és “casa de la República” amb més de 5000 retuits quan iniciar el seu camí particular a peu per visitar al president, Carles Puigdemont. També podem destacar entre els seus tuits famosos el que invitava a dinar al President Torra a una paella de Cranc Blau. Invitació, per cert, que el president de la Generalitat va acceptar.
Per altra banda, “Rapitencs sense filtro”, és més local però a la vegada té un bon grapat de seguidors dins el territori ebrenc. La seva fama ve per la seva ironia a la ciutat de Tortosa i els polítics locals de la capital ebrenca. En poques paraules: no perd cap oportunitat per deixar en evidència la capitalitat tortosina i els seus representants polítics. Davant del seu èxit sortiren altres al mateix municipi de la Ràpita, com per exemple: “Cranc blau”. Amb “Cranc blau” i altres twitters rapitencs han creat un grup anomenat “rapitencs al twitter”. Tal és la fama que tenen que irònicament volgueren crear una candidatura fictícia per presentar-se a les eleccions municipals de la Ràpita intentant acollir el vot blanc o de protesta.
El fet, que aquests dos casos són dos casos particulars d’ebrencs que estan tenint èxit a la plataforma Twitter. Dos exemples a estudiar com ha canviat el comportament social i la forma de comunicar les idees i inquietuds, saltant els mitjans tradicionals i els filtres del sistema establert. I esperem que des del territori sorgeixin casos de més èxit que cohesionin encara més el nostre petit territori ebrenc.
Redacció: T.C.