Durant els darrers cursos, a l’escola Sant Àngel hem dedicat una setmana del mes de febrer a treballar, de manera interdisciplinar i amb agrupaments intercicles , l’àmbit matemàtic.
Aquest curs, el nom del nostre projecte d’escola per la Setmana Matemàtica ha estat “CAMARLES, SUMA’T”. Tot l’alumnat de l’escola, cadascú al seu nivell, ha pogut participar i gaudir del treball en equip, adonant-se que les matemàtiques estan molt presents en la vida quotidiana i que han estat fonamentals perquè la nostra societat hagi pogut avançar tal com ho ha fet.
Ens vam proposar construir una maqueta real del poble de Camarles. Des de la regidoria de turisme de l’Ajuntament i Camradio se’ns va facilitar un plànol del municipi, de dimensions considerables, i que va quedar exposat al hall de l’escola. Per la seva banda, l’ AMPA ens va ajudar econòmicament en l’adquisició de Legos diferents. Va ser el tret de sortida per començar a treballar, per cicles, en el nostre projecte.
L’ alumnat d’ Educació Infantil va ser l’ encarregat de plasmar, amb materials i tècniques diverses, elements de l’entorn natural del poble: arrossars, horta, arbres, terrenys erms, els pinets, el canal, la via del tren… Ha estat un treball interdisciplinar, amb continguts claus referents a la descoberta de l’entorn, el llenguatge matemàtic i el llenguatge plàstic.
Els experts del Cicle Inicial, durant les tardes de dilluns, dijous i divendres van proposar la realització de construccions amb peces de Lego als diferents cicles, des de cases fins a edificis i llocs emblemàtics del poble. Es van treballar continguts matemàtics diversos: forma, tamany, proporcions…
Per la seva banda, els experts de Cicle Mitjà i, en el mateix horari, van proposar als diferents cicles, una gimcana matemàtica amb temàtica del municipi. Es tractava de resoldre deu preguntes i el mateix nombre de reptes, amb un temps determinat.
Finalment, i de la mateixa manera, els experts de Cicle Superior van proposar un taller de fotografia i d’interpretació del plànol que, per cicles, es va portar a terme seguint un itinerari establert pel municipi. Es tractava de copsar imatges relacionades amb les matemàtiques: números, figures i cossos geomètrics, signes matemàtics…
Un cop recollit el material dels diferents cicles i havent-li donat forma, el resultat ha estat molt satisfactori. Tant l’alumnat com els mestres hem treballat amb il·lusió i ens sentim satisfets, no només pel resultat final sinó per tot el procés, que ens ha permès treballar en equip, conèixer millor el poble, valorar la feina que han fet els altres i sentir-nos partícips d’un projecte d’escola que, tot plegat, ens ha fet estimar una mica més el poble de Camarles.