Els transportistes amenacen en mobilitzar-se l’11 d’octubre pels costos de desviar-se per l’autopista

2018-09-14T16:41:36+00:0014 de setembre de 2018|Economia| |, , |0 Comentaris

ACN / Redacció || Els transportistes es mobilitzaran l’11 d’octubre “amb tota la contundència que siguin capaços” si el govern espanyol i la Generalitat no s’asseuen a negociar amb la Federació Empresarial d’Auto-Transport (FEAT) sobre el desviament de l’N-340 i l’N-240 amb bonificacions. En un comunicat, la FEAT rebutja la prohibició, demana gratuïtat total i enumera els greuges.

Pels transportistes, és “inadmissible” l’absència del sector en la negociació dels acords i la manca “d’interlocució”. “Durant els primers dies d’aplicació d’aquestes mesures s’han constatat greus perjudicis: molts transports s’han d’executar realitzant més quilòmetres, en no tenir en compte que per accedir a l’autopista per l’enllaç més proper, s’ha de considerar el sentit de la marxa, fet que perjudica als transportistes i empreses locals situats al llarg dels trams restringits”, exposen, alertant que pot portar a “deslocalitzacions”.

“Per tot això, FEAT exigeix una immediata resposta a les Administracions Públiques, tant de l’Administració Central com de la Generalitat de Catalunya, per convocar urgentment al sector”, apunten. I avisen: “En cas contrari, ens veurem obligats a mobilitzar-nos, amb tota la contundència que siguem capaços, el dia 11 d’octubre de 2018”.

134% més de trànsit

El comunicat coincideix amb els primers balanços. Segons el Servei Català de Transit (SCT), la mesura, que va entrar en vigor el 2 de setembre, ha suposat que fins a un 134% més de vehicles pesants circulin ara per l’AP-7 en el tram entre Peníscola (Baix Maestrat) i l’Hospitalet de l’Infant (Baix Camp). L’increment també ha estat molt notable a l’AP-2, entre les Borges Blanques i el Pla de Santa Maria (Alt Camp), amb un 112% més de circulació de camions. El tercer tram afectat pel desviament obligatori, l’AP-7 entre Altafulla (Tarragonès) i Vilafranca del Penedès, és el que ha patit un impacte menor, amb tot just un 24% més de trànsit pesant.

Així, a l’AP-7, el tram entre Peníscola i l’Hospitalet de l’Infant ha passat d’uns 2.475 a 5.794 camions diaris, un 134% més. Inevitablement, això ha esponjat la circulació al tram ebrenc de l’N-340, malgrat el gran nombre de rotondes i els llargs trams de línia contínua existents.

Entre els dies 2 i 9 de setembre, els Mossos d’Esquadra van informar uns 4.300 transportistes de la prohibició de pas pels trams afectats. En concret, es van fer uns 2.800 advertiments a l’N-340 i uns 1.500 més a l’N-240. Després d’una setmana d’adaptació, des d’aquest passat dilluns els agents de trànsit ja poden denunciar els conductors que incompleixin la normativa amb sancions que s’enfilen als 500 euros.

La subdirectora general de gestió del trànsit de l’SCT, Cristina Pou, ha fet una valoració “molt positiva” d’aquests primeres dies. Des d’aleshores, ha dit, no s’ha produït cap accident mortal a l’N-340 ni a l’N-240, i s’hi ha constatat una major fluïdesa per la davallada del trànsit de camions. Pou ha recordat que la mesura segueix la solució implementada a l’N-II a Girona, atès que aquest tipus de carreteres “no estan dissenyades per suportar tant de trànsit i, sobretot, pesant”.

ebredigital.cat (diari digital) i Canal TE (canal de televisió), principals fonts d’informació de les Terres de l’Ebre i el Territori Sénia. Actualitat del Baix Ebre, el Montsià, la Ribera d’Ebre i la Terra Alta. Notícies sobre política, economia, societat, cultura i esports; també entrevistes. Agenda cultural i d’oci. Televisió en directe.

X
X