Aparcaments mig buits. Zero esperes. Màquines aturades. I una excessiva i, a la vegada, preocupant calma. Una de les conseqüències del desviament obligatori dels vehicles pesants de l’N-340 a l’AP-7 ha sigut la baixada dràstica de l’activitat dels negocis a peu de la nacional que, fins aquest diumenge, vivien en part del pas dels camions. Restaurants, benzineres, rentadors, tallers, aparcaments…Molts dels quals oberts les 24 hores per donar un servei continu als transportistes i que ara estan abocats a reestructurar l’activitat. De moment, n’hi ha que han optat per reduir l’horari però no descarten haver d’acabar abaixant la persiana.
Estan d’acord en cercar una solució a l’N-340 però creuen que l’autopista no pot absorbir el volum de vehicles que fins ara circulaven per la nacional. Lamenten haver-se quedat, literalment, “penjats”, sense alternatives i amb poca flexibilitat a l’hora de permetre als transportistes desviar-se de l’accés més proper a l’autopista.
Comunicat de l’AECE
Qui també ha aixecat la veu contra la mesura és l’Associació d’Empresaris de les Comarques de l’Ebre. Des de l’AECE creuen que és un “pegat” que no beneficia a ningú i que suposa una pèrdua de competitivitat no només per les empreses de transport sinó d’altres sectors com serveis, comerç o hostaleria. Els empresaris aposten per la gratuïtat per tothom de l’autopista i per acabar el tram ebrenc de l’A-7. Demanen unitat d’acció no només amb la resta d’associacions empresarials i econòmiques sinó d’arreu de les Terres de l’Ebre i el Camp de Tarragona.
Nou tall a l’N-340
Dissabte a les set del vespre a Amposta, la plataforma que reclama la gratuïtat de l’AP-7 ha convocat als veïns a tallar de nou la nacional, en la primera protesta després de la mesura.
Aposta de la Generalitat per la vinyeta
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha anunciat aquesta setmana la intenció d’aplicar la vinyeta aquesta legislatura. “És un model que ens acosta a Europa i forma part de l’agenda modernitzadora de país que volem impulsar. N’estem convençuts i volem convèncer l’Estat”. Calvet ha explicat que aplicar la vinyeta a les vies d’alta capacitat permetrà estalvis de 6.700 milions d’euros en 10 anys “que dedicarem a millorar infraestructures de la xarxa bàsica i secundària, a millorar el transport públic i a ambientalitzar flotes públiques i privades”. El conseller ha manifestat que es treballarà amb el Grup de Peatges i es realitzaran jornades específiques.