Estirada d’orelles de la plataforma Trens Dignes als representants polítics de les Terres de l’Ebre. Reclamen a la Taula de Mobilitat, que només s’ha reunit per constituir-se, que es posi a treballar ja i que no és excusa que no hi hagi nomenat un delegat del govern. La urgència és perquè s’han d’acordar ja quines freqüències i quines parades hauran de fer els trens de la R-16 quan entri en funcionament el desdoblament de la via entre Vandellòs i Tarragona. “Ja no hi és el 155 i que no hi hagi president no vol dir que no es pugui reunir la taula”, ha insistit el portaveu, Josep Casadó.
Casadó ha apuntat que “d’aquí quatre dies”, Adif marcarà les freqüències i els trens que passaran per la nova via sense haver tingut en compte cap reclamació territorial des de l’Ebre, prioritzant les peticions del Camp de Tarragona i sense descartar que un tram de via del litoral quedi anul·lada i es desmantelli. Anar de l’Ebre a PortAventura pot comportar haver d’arribar fins a Tarragona i retornar cap al sud amb un altre tren. “La desconnexió pot arribar en qualsevol moment i quan s’imposin les freqüències ja no serem a temps per canviar les coses ni reclamar res”, ha insistit el portaveu de Trens Dignes.
Des de la plataforma s’ofereixen per col·laborar amb propostes a la Taula de Mobilitat, una organisme que, per altra banda, han criticat durament. Ha estat qualificada pels portaveus de la plataforma de “nyap”, de “tap” i “d’entitat inútil” que ha impossibilitat cap tipus d’avenç i de treball malgrat farà un any que es va constituir. “Si l’han muntat per desactivar-nos, no ha funcionat”, ha apuntat el portaveu Wifredo Miró.
Trens Dignes ha aprofitat per plantejar, un cop més, que l’estació de l’Aldea es convertisca en una estació intermodal. Això, suposaria construir dins el recinte ferroviari una estació d’autobusos i aparcament més gran.