El Grup Balfegó ha fet una crida a calma als treballadors i als clients, assegurant l’empresa superarà amb els seus recursos humans i econòmics, l’incendi que divendres al vespre va destruir bona part de les seves instal·lacions de l’Ametlla de Mar.
En declaracions a l’ACN, el director general, Juan Serrano, ha informat que des de dissabte el grup tonyinaire ha format un gabinet de crisi per buscar instal·lacions alternatives on seguir portant a terme el processament de la tonyina roja.
Un tasca complexa, ha dit Serrano, però que ha de servir per atendre les demandes dels seus mercats, principalment el japonès, principal importador de tonyina roja del mediterrani.
De fet, les tonyines capturades esta temporada i la major part del seu aliment no s’han vist afectades. Sí s’ha perdut, en canvi, 1,5 milions de quilos de carnada de cavalla que s’emmagatzemava a la nau. També destaquen que han pogut salvar el servidor informàtic.
En un comunicat, el Grup Balfegó agraeix les mostres de suport rebudes i la ràpida i abnegada actuació dels serveis d’emergència. Afegeixen que informaran en breu sobre la evolució del succés així com de les decisions que prengui la direcció. Es preveu que la reconstrucció de la nau de l’Ametlla de Mar costi, com a mínim, un any.