La cooperativa Arrossaires del Delta es despendrà de la seva principal marca, Nomen, que passarà a ser una nova empresa. La cooperativa ha engegat un procés de segregació de la seva principal marca comercial que culminarà al setembre amb la creació de Nomen Foods SL.
D’aquesta forma volen potenciar comercialment la marca, obrint-la a nous mercats i atendre millor les demandes dels consumidors, que es centren en les varietats d’arròs més exclusives i els productes ecològics. “La idea és estructurar la marca per obrir mercats”, ha admès Enric Batlle, director general d’Arrossaires del Delta, tot precisant que maniobrar en aquest sentit des de una societat cooperativa, tot i que possible, “seria molt difícil”. La voluntat d'”avançar de forma ordenada”, segons el directiu, passar per conèixer cada cop de forma més precisa les necessitats i demandes dels consumidors, estan present a les xarxes socials de forma constant i donant resposta a aquestes inquietuds.
Nomen Foods es quedarà també amb les altres marques, Bayo i Segadors del Delta. Així com de la maquinaria. Aquesta nova societat, però, seguirà estant controlada per la cooperativa. Un 90% per Arrossaires i un 10% directament pels 900 socis. “Posem aquesta part perquè una empresa, amb la marca que teníem, volíem tenir un propietari i vam buscar la fórmula de la SL: sent cooperatius no som propietaris, sent empresa sí”, ha precisat Jordi Casanova, president de la cooperativa.
La cooperativa es centrarà en la producció agrària i en la recerca millores tècniques i de cultius. Volen proporcionar als socis solucions pels seus camps, molt afectats pel cargol maçana, com ara la sembra en sec. A diferència de l’any passat, preveuen una collita bona, afavorida per les pluges. Enguany preveuen una producció de 34 milions de quilos. El que representa el 20% de la quota de mercat a Catalunya i el 6 per cent a tot l’Estat.