Operació Tornada de Setmana Santa sense incidents a les carreteres de les Terres de l’Ebre. La circulació per la N-340 i l’AP-7 va ser fluida al menys fins arribar a Tarragona. Això va ser gràcies al dispositiu planejat pel Servei Català de Trànsit. Es va restringir la circulació de camions de més de 7.500 quilos per la nacional 340 entre l’Ampolla i Vilafranca del Penedès de cinc de la tarda a deu de la nit.

Les àrees de servei del Baix Ebre es van omplir de camions, la qual cosa va facilitar molt la tornada dels turistes cap a les zones metropolitanes. Va ser allí on es van registrar retencions importants en direcció Barcelona. Els més destacats van tenir lloc entre el Vendrell i Vilafranca del Penedès, amb 20 quilometres de trams d’aturades a la N-340 i més de 30 a l’AP-7. Entre diumenge al matí i dilluns al vespre, van retornar a l’àrea metropolitana de Barcelona més de 528.000 vehicles.

Passatgers amuntegats al tren

En canvi, la tornada a la rutina després de Setmana Santa es va tornar en un autèntic calvari per alguns ebrencs. El motiu: un altre cop el servei més que deficient de Renfe. El tren regional de la línia R16 que va sortir aquest dilluns des de Tortosa a les 11h del matí en direcció Barcelona ho va fer amb la meitat dels vagons. Quatre en comptes dels vuit habituals.

Això va provocar que abans d’arribar a Cambrils ja estigués ple de gom a gom i que no hi poguessin entrar més passatgers. Tal com van denunciar diversos usuaris a través de Twitter, gent viatjant dreta, amuntegats, sense poder-se moure i fins i tot, amb algun desmai.

Els passatgers que esperaven a les estacions de Cambrils, Salou i Tarragona, malgrat haver comprat bitllet, no hi van poder pujar i van esperar a l’arribada d’un altre tren que Renfe va habilitar per l’ocasió, en aquest cas amb sis vagons. Ni al perfil de twitter de Renfe ni al de Rodalies de Catalunya es va donar cap explicació ni informació al moment de la situació.

Periodista.