Ferran Cid, alcalde del Perelló, explica que el retard que porten les infraestructures a les Terres de l’Ebre, ve de lluny. Segons Cid, estem reivindicant l’autovia des de l’any 2000 i encara ni l’han començat. Si la concessió demà, que no és el cas, trigaríem a tenir-la llesta 13 o 14 anys més. Això vol dir que al final del camí, el retard seria de 30 anys, un retard que afecta la nostra economia i al nostre futur”. Per la seva part, Paco Arasa, alcalde de l’Ampolla, explica que, “ens diuen que el 2019 s’acaba la concessió, però si hi hagués voluntat per part del govern espanyol, es podria fer ara. El que volem els veïns és que sigui totalment gratuïta. Sí que és veritat que la proposta del govern català potser és insuficient, però hi ha una manca de voluntat del govern central de fer l’autopista gratuïta. Les despeses dels veïns i dels transportistes, segur que serien menors del que s’acabarà gastant en el manteniment de la plataforma del Castor”.
Ramon Brull, alcalde de Camarles, coincideix amb les reivindicacions del territori pel que fa a la gratuïtat de l’AP-7, però explica respecte a la inversió del Ministeri de Foment en rotondes a l’N-340, “rotundament vull les rotondes, ja que els accessos al poble són molt perillosos. És millor tenir un pont, però davant de la immediatesa del problema, prefereixo ara per ara una rotonda i llevar el perill”.

