El projecte del tren turístic ‘Lo caspolino’ ha estat presentat aquest dimarts a Mora la Nova amb l’objectiu de fer una crida a ajuntaments i diputació per tal d’aconseguir la darrera partida pressupostària que es necessita per a la completa rehabilitació.
En concret, la Fundació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari, amb el president Jordi Sasplugas al capdavant, va requerir l’aportació d’1,3 milions d’euros en les tres properes anualitats per finalitzar un projecte que podria atreure milers de persones i turistes des de la Costa Daurada a l’interior de la província de Tarragona i també a Saragossa. L’elevat cost se suma als 1,6 milions que ja ha aportat la fundació i no s’entén sense desgranar les característiques de la iniciativa.
En paraules de Sasplugas, “el tren turístic comptarà amb sis vagons, dos que ja teníem i altres quatre que cedirà el ministeri de Foment, dels anys 40”. La locomotora també serà de l’època i funcionarà a vapor. Amb tot, els promotors de ‘Lo caspolino’ busquen dinamitzar turísticament els vestigis industrials de la Ribera d’Ebre. Per tal de que la infraestructura siga rentable a mitjà i llarg termini, els integrants de la Fundació xifren en 20.000 els visitants mínims que s’haurien d’aconseguir cada any.
Al marge del finançament local, que estaria en torn als 2.000 euros durant tres anys per als pobles petits, els promotors de ‘Lo caspolino’ també busquen fonts d’ingressos provinents d’Europa. Per ser exactes, Sasplugas ha avançat durant la presentació d’aquest dimarts que el projecte aspira a aconseguir vora 531.000 euros procedents del programa Feder. La Fundació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari compta ara amb tres mesos de marge per tal d’ultimar el projecte i accedir a aquest finançament.