L’estat dels espais públics, problemes amb les empreses proveïdores de serveis, queixes per incivisme i problemes de convivència entre el veïnatge i qüestions derivades de la pandèmia i el confinament són algunes de les temàtiques que van centrar l’activitat de la Defensora de la Ciutadania el 2020, tal i com es recull a l’informe anual. Dilluns al vespre, Amadea Ferreres va donar compte de la seva activitat en la sessió plenària ordinària, celebrada de forma telemàtica, tot destacant l’excepcionalitat del 2020. “Ha sigut un any desastrós i que ens ha limitat la forma en com he exercit la meva funció, tot i així, ens hem adaptat i la feina s’ha fet igual“, va explicar Ferreres, “he intentat que la meva tasca com a Defensora sigui una eina mediadora entre la ciutadania i els ens públics“. “He rebut tota classe de respostes, però sempre amb solucions i bones intencions“, va afegir.
Així, el nombre de queixes i consultes rebudes durant el 2020 va baixar a 51, “però el percentatge de queixes solucionades ha estat una mica més alta que l’any passat“, va explicar Ferreres. S’han solucionat un 66,66% de les queixes i en queda un 33,33% pendent de resoldre.
La memòria inclou totes les queixes i consultes realitzades a la Defensora de la Ciutadania durant l’any passat, així com una explicació de la gestió feta des de la Defensora.
Tots els portaveus dels grups municipals en representació al plenari van coincidir en felicitar a Amadea Ferreres per la seva feina incansable i van encoratjar-la a seguir treballant en aquest sentit.