Canal Terres de l’Ebre ha superat durant el primer trimestre de 2020 als 40.000 teleespectadors diaris de mitjana, i ja duplica l’audiència respecte al 2019. És una dada ja consolidada durant els primers setanta dies de l’any, que continua a l’alça a conseqüència del confinament que viu el país des del passat 13 de març. Un dia on, per cert, arran de l’emissió en directe de la roda de premsa del president Pedro Sánchez, es va arribar a un màxim històric de 60.000 teleespectadors, una tercera part de la població.
Comparant el primer trimestre de 2020, respecte al de 2019, s’ha produït un increment del 68%, al passar dels 51.750 aconseguits fa un any, als 87.343 registrats fins al passat dimarts dia 31. És a dir, quasi 36.000 persones més van estar mirant la nostra televisió. Una xifra històrica que no s’havia produït mai en els 6 anys d’existència de Canal Terres de l’Ebre, tot i que l’audiència sempre ha estat creixent de forma progressiva d’un any per a l’altre.
I una xifra que molt probablement encara anirà a l’alça també a l’abril, tenint en compte que també s’està produint un elevat increment del nombre de minuts consumits diàriament (el que es coneix com a fidelització d’audiència) per l’efecte del confinament a les cases que una gran part de la població ebrenca compleix des del passat 15 de març, arran del decret d’Estat d’alarma.
La crisi del coronavirus està convertint a la televisió en el mitjà de masses que durant el segle XX va ser, i aquest fenomen també inclou la televisió local, que torna a ser l’eix central de l’entreteniment i la informació que es consumeix a les llars. Un fenomen que es complementa també amb el creixement de consum dels diaris digitals i de les xarxes socials. Cal destacar que són dades registrades al sistema de mesurament hbbtv que facilita la multinacional Cellnex, entre del 13 i el 31 de març.
Fidelització duplicada
Si s’observen les dades del primer trimestre d’enguany respecte al de l’any passat, en l’apartat de minuts diaris, també s’observa un gran augment del consum i una clara fidelització de l’audiència en la televisió local. Dels 78.000 i 82.000 minuts diaris consumits durant els mesos de gener, febrer i març de 2019, es passa als més de 150.000 minuts durant el gener i febrer, però al març pràcticament es triplica en registrar més 238.000 minuts diaris consumits.