El Ral·li del Marroc ha estat l’escenari triat pel SB Hotels Ral·li Team per a fer el seu debut en una competició internacional. A partir del pròxim dissabte 5 d’octubre, Gerard Subirats i el seu copilot Daniel Cámara es mesuraran als millors equips de ral·li raid del planeta en l’última prova de la Copa del Món de Ral·lis Cross Country i el gran test previ al Dakar 2020 per a molts dels seus participants.
La participació de Gerard Subirats en el Ral·li del Marroc suposa un abans i un després en la seva trajectòria com a pilot. Fins avui, els seus majors èxits esportius s’han produït en el Campionat d’Espanya de Ral·lis Tot Terreny (CERTT), on va ser campió en 2017 en la categoria T1-N, i tercer absolut en 2018: “Aquest serà sens dubte el major repte al qual ens haurem enfrontat fins al moment: un ral·li de gairebé una setmana i última prova FIA abans del Dakar”.
L’aspiració de disputar el Ral·li del Marroc no és nova per a Gerard Subirats. De fet, ja va estar prop de participar l’any passat, però finalment va optar per acabar el CERTT, en el qual encara conservava opcions en la general: “A pesar que aquest 2019 també estàvem fent una gran temporada en el Campionat d’Espanya decidim renunciar per a estar aquí. Córrer aquest ral·li és complir un somni que perseguíem des de fa temps”, afirma el pilot del SB Hotels Ral·li Team, que es mostra molt il·lusionat davant el nou desafiament que té per davant.
Gerard Subirats competirà amb el mateix Toyota Hilux Overdrive amb el qual participa en el CERTT, un prototip amb xassís tubular, canvi seqüencial i un motor de gasolina V8 de 5 litres capaç de desenvolupar 350 cavalls de potència. Per a aquesta prova, els tècnics de DKR Raid Service han modificat les suspensions per a adaptar-les a les exigències del terreny marroquí.
“Hem preparat la carrera meticulosament, ens portem un equip d’assistència molt bo i l’objectiu és fer un bon paper. Si no trenquem, i no ens ocorre gens greu, podem fer-ho”, augura Subirats. El pilot de Tortosa (Tarragona) establert a Barcelona considera que el Ral·li del Marroc serà una oportunitat immillorable per a calibrar el seu nivell: “És la manera perfecta de mesurar on ens trobem i de comprovar si som capaces de superar amb bona nota un ral·li raid d’aquestes dimensions”.
Per part seva, Daniel Cámara, ja completament recuperat d’una lesió en una vèrtebra que li va fer perdre’s la Baixa Aragó, tornarà a asseure’s en el seient del copilot en aquesta primera aventura africana: “Per fortuna, Dani ja està totalment en marxa i amb moltes ganes. A tots dos ens ve de gust molt fer aquesta carrera i la plantegem com una prèvia molt bona per a afrontar un possible Dakar més endavant. Volem veure si realment hi ha base per a afrontar reptes més ambiciosos en el futur”, afirma Gerard Subirats.
Les novetats seran moltes per al SB Hotels Ral·li Team. A més de realitzar per primera vegada un ral·li de cinc dies, també hauran de familiaritzar-se amb el nou sistema de roadbook i un terreny que no dominen tan bé: les dunes. Sobre això últim, Subirats afirma que no és alguna cosa que el preocupi: “He fet dunes amb altres cotxes i encara que cada vehicle i cada duna és diferent, és alguna cosa que m’agrada. Si agafes el ritme i pots anar passant-les és molt bonic a nivell de conducció”.
Durant els dies previs a la sortida del ral·li, Gerard Subirats i Daniel Cámara faran dos test per a provar sobre el terreny com es desembolica el Toyota i deixar-lo plenament a punt per a l’inici de la carrera. El Ral·li del Marroc arrencarà, per als cotxes, el dissabte 5 d’octubre i finalitzarà el dimecres 9. Per davant tindran cinc llargues etapes als voltants de la ciutat de Fes en les quals hauran de completar un total de 2.506 quilòmetres, dels quals 1.868 seran cronometrats.