El XII Baròmetre de Xarxes Socials i Destinacions Turístiques de la Comunitat Valenciana presenta dades sobre els seguidors de les xarxes socials oficials específicament turístiques, és a dir, dels canals de les institucions públiques sobre destinacions turístiques. La mostra analitzada segueix sent els municipis turístics i les marques oficials. En aquesta ocasió, s’han recopilat i analitzat les dades a data de 31 de desembre de 2018, a partir del Quadre de Comandament de Xarxes Socials d’Invat·tur i de l’actualització de perfils dut a terme en col·laboració amb els municipis turístics.

Peníscola encapçala el Rànquing de Seguidors en YouTube, Facebook, Twitter i Instagram en la província de Castelló. La Ciutat a la Mar també tanca el segon semestre de 2018 sent novament líder en el Rànquing de Reproduccions en YouTube, amb un creixement sense precedents de més de 8 milions de visualitzacions. Entre els resultats d’altres canals turístics destaquem la posició de referència de la destinació.

En el Rànquing General de Fans en Facebook de les destinacions de la Comunitat Valenciana, el nombre de fans obtingut en el segon semestre de 2018 presenta un rànquing similar al de l’inici de l’any. Ja que en les set primeres posicions apareixen les mateixes destinacions que tancaven el primer semestre: València, Benidorm, Peníscola, Alacant, Torrevella, Altea i El Campello. En el Rànquing General de Fans en Facebook per Província, observem que en la província de Castelló manté les mateixes posicions amb què va iniciar l’any, amb les destinacions de Peníscola, Alcalà de Xivert, Alcossebre i Orpesa al capdavant.

Quant a l’evolució en Twitter en la mateixa província, Peníscola torna a ser líder en el Rànquing de Followers en Twitter.

Ressaltem també que Peníscola és la destinació que lidera la xarxa social Instagram en la província de Castelló, amb Alcalà de Xivert i Alcossebre en segon lloc. Així mateix, per acabar l’any, en el Rànquing de Reproduccions en YouTube de les destinacions de la Comunitat Valenciana, la Ciutat a la Mar tanca l’any 2018 liderant novament el rànquing, ja que el canal experimenta un creixement exponencial causat per la gran reproducció del vídeo viral FLASHMOB de Peníscola, amb el qual s’ha desmarcat molt significativament de la resta de destinacions.