El Ple de la Diputació de Tarragona ha aprovat l’adjudicació del contracte de les obres de condicionament de la T-2021 (anomenada popularment com la carretera de la vergonya) de la Ràpita a Poble Nou del Delta (Amposta), durant una sessió plenària extraordinària celebrada aquest dimarts. L’empresa M I J GRUAS S.A. serà l’encarregada d’executar el projecte per un import de 14,9 milions d’euros.
Aquesta empresa ha estat escollida d’entre un total d’onze que s’han presentat a la licitació per a l’execució de les obres de millora de la T-2021, uns treballs que permetran millorar la seguretat viària en un tram de prop de deu quilòmetres, comprès entre el punt quilomètric 0 i el 9+790.
La principal actuació a la T-2021 serà l’eixamplament de la via fins als 6 o 8 metres depenent del tram (actualment el camí presenta una amplada mitjana inferior als 5,30 m de mitjana). També es milloraran totes les interseccions, amb la construcció de 2 rotondes, l’adequació de diversos trams d’itineraris segurs per a vianants i ciclistes i la millora dels accessos a camins i finques agrícoles, així com els regs i desaigües existents, entre d’altres.
Algunes de les actuacions que la Diputació de Tarragona durà a terme a la carretera T-2021 s’inclouen en el Projecte d’Actuació Integrat (PAI) Delta de l’Ebre i, per tant, comptaran amb part del finançament de 3.009.410 euros procedents del FEDER del període 2021-2027, adreçat a plans d’actuació integrats d’entitats locals en el marc del desenvolupament urbà sostenible.
La diputada d’ERC i delegada d’Infraestructures del Territori de la Diputació, Iris Castell i Cid, ha expressat la seva satisfacció per aquest pas endavant en un projecte llargament reivindicat. “Avui hem fet un pas històric per al Delta” ha afirmat
La diputada d’Esquerra Republicana de Catalunya i delegada d’Infraestructures del Territori de la Diputació, Iris Castell i Cid, ha expressat la seva satisfacció per aquest pas endavant en un projecte llargament reivindicat. “Avui hem fet un pas històric per al Delta” ha afirmat, per destacar tot seguit que “aquestes obres de millora i transformació de la carretera ara han estat possibles gràcies a la voluntat i compromís polític d’Esquerra Republicana de Catalunya, i la constància i bona feina dels equips tècnics de la Diputació”.
Iris Castell ha remarcat que l’adjudicació permet avançar cap a l’inici imminent dels treballs: “fem un pas administratiu determinant que ens apropa a poder veure aviat les màquines treballant sobre el terreny”. La diputada ha volgut agrair “el lideratge de la presidenta Noemí Llauradó, per ser l’única i primera responsable al capdavant de la Diputació que ha apostat decididament per la millora de la carretera del Poble Nou i, a més, amb una inversió històrica”.
La presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó, ha recordat que l’impuls inicial del projecte es va produir durant l’anterior legislatura gràcies als alcaldes d’Amposta i la Ràpita, Adam Tomàs i Josep Caparrós. Llauradó també ha volgut reconèixer el paper de la ciutadania: “Les administracions han d’estar amatents a les necessitats de la ciutadania i gràcies a la pressió que s’ha fet, precisament de part de les persones que viuen al territori, aquesta obra importantíssima ja és una realitat un cop oficialitzada la tramitació definitiva”, ha subratllat.
El projecte permetrà transformar gairebé 10 quilòmetres de via en una carretera segura d’entre 6 i 8 metres d’amplada, amb noves rotondes, itineraris per a vianants i ciclistes i millores en el drenatge i infraestructures hidràuliques.
A la sessió plenària extraordinària també han estat presents l’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, i el representant del Poble Nou del Delta, Agustí Tirado, que han destacat la importància d’aquesta adjudicació per garantir l’inici de les obres en els pròxims mesos.

