Política

El govern ja té enllestit el pla de mobilitat que ha de resoldre els problemes d’accessibilitat a l’Hospital Verge de la Cinta de Tortosa però no el farà públic fins d’aquí unes setmanes a l’espera de que el departament de salut en doni la llum verda.  Durant la trobada també s’ha posat sobre la taula la redistribució del nou edifici de la Generalitat al carrer Montcada, que acollirà tots els serveis territorials dels departaments, que actualment estan en espais de lloguer a Tortosa.

Segons l’anterior president de l’ens comarcal, Lluís Soler, és fals que la construcció de l’espai Ebreterra haja suposat un sobrecost sinó que l’obra estava fragmentada en diversos projectes. Des de l’executiu comarcal convergent, també han negat que el deute d’Ebreterra puga comprometre la realització de polítiques socials del Consell perquè, segons han dit, “la majoria de programes es financen amb recursos finalistes”.

El senador Miquel Aubà va registrar dimecres les seves primeres iniciatives parlamentàries al Senat en forma de pregunta. Set de les qüestions exigeixen respostes sobre l’estat en què es troba la tramitació de les tres variants de l’N-420 i quines són les previsions. D’altra banda, també reclama esbrinar en quin estat es troben les obres de millora del tram de l’N-420 entre Móra d’Ebre i Marçà.

La dificultat d’accés a l’hospital Verge de la Cinta de Tortosa portarà el PSC a les Terres de l’Ebre a presentar una moció a tots els ajuntaments del territori on hi té presència. Volen forçar al govern que desencalle el pla de mobilitat promès, i que execute de manera immediata les millores per facilitar l’arribada dels usuaris al centre.

L’Assemblea Nacional Catalana de les Terres de l’Ebre ha anunciat, a través d’un comunicat, que recolza i se suma a la decisió del Parlament de Catalunya del proppassat 3 de març de 2016, el qual va aprovar la moció sobre la memòria històrica i sobre la presència de simbologia i nomenclatura feixistes als espais públics.

La Generalitat de Catalunya, mitjançant el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, reclama insistentment des de fa 6 mesos el deute que el Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient (MAGRAMA) té pendent amb les administracions amb competències al riu Ebre per poder executar de manera urgent les actuacions contra el cargol poma previstes en el tram Amposta-Tortosa que han de permetre la contenció de la invasió del cargol des del riu cap als camps de cultiu.

L’executiva de l’Associació de Municipis per la Independència (AMI) ha decidit aquest dilluns a l’Ametlla de Mar personar-se en les causes obertes que el jutjat central d’Instrucció número 2 de l’Audiència Nacional ha obert contra alguns ajuntaments pel seu suport a la resolució del Parlament de Catalunya d’inici de trencament amb l’Estat espanyol.

El govern de la Generalitat i Adif coincideixen en quantificar en 23 milions d’euros les necessitats mínimes d’inversió per a la millora bàsica de la línia de tren R15, que enllaça el nord de les Terres de l’Ebre amb Reus i Barcelona. La línia només té un 49% de fiabilitat de puntualitat, està perdent serveis bàsics, a més d’usuaris, per la qual cosa es tem, fins i tot, que pugui desaparèixer. En una reunió amb els presidents i alcaldes de capital de comarca de la Ribera, Terra Alta i Priorat, el conseller de Territori, Josep Rull, ha garantit esforços per assegurar la seua continuïtat.

La pressió efectuada pel casenc Germà Bel, que havia presentat la seua dimissió de la direcció parlamentària de Junts pel Sí, ha donat resultats. Finalment no dimitirà i ha aconseguit que la formació reorganitzi i doni més poders a l’òrgan directiu. Bel vol unitat d’acció i evitar que es repeteixin crisis internes com la sorgida per la llibertat de vot concedida a última hora en la moció sobre el monument franquista de Tortosa.