L’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta (HTVC) ha impulsat el projecte d’acollida, que té com a objectiu millorar l’estada de les persones ateses i les seues famílies durant el seu ingrés a l’Hospital. Aquesta iniciativa, que inclou diverses mesures destinades a proporcionar una informació més completa i accessible, sorgeix a partir dels resultats de l’enquesta PLAENSA del 2023.
“Aquesta enquesta de satisfacció de l’any passat va posar de manifest la necessitat de millorar la informació que s’ofereix als pacients en el moment del seu ingrés a l’hospital. Amb aquesta premissa, s’ha impulsat un pla integral que abasta diverses àrees de millora”, explica Estrella Martínez, directora d’Infermeria de l’HTVC.
S’ha dut a terme un redisseny de la guia del pacient, que ara ofereix informació més detallada i clara sobre els diferents serveis de l’HTVC
En primer lloc, s’ha dut a terme un redisseny de la guia del pacient, que ara ofereix informació més detallada i clara sobre els diferents serveis de l’HTVC, els processos d’ingrés, els protocols a seguir, els drets i deures dels pacients, així com altres aspectes rellevants relacionats amb l’estada a l’hospital. D’altra banda, s’han instal·lat cartells informatius amb codis QR a les habitacions de l’Hospital, que enllacen a la guia del pacient.
El projecte també inclou la distribució dels díptics informatius ‘Informació per a pacients i acompanyants que ingressen en les unitats d’hospitalització de l’HTVC’
El projecte també inclou la distribució dels díptics informatius ‘Informació per a pacients i acompanyants que ingressen en les unitats d’hospitalització de l’HTVC’, que serveixen com a guia pràctica per als pacients i les seues famílies i que aborden qüestions rellevants com ara els horaris de visita, els serveis disponibles, recomanacions de seguretat i altres informacions útils. (Diptic_Acollida_HTVC_2023)
Una altra de les mesures adoptades és la formació del personal d’infermeria pel que fa a informació essencial que cal facilitar als pacients i les seues famílies
Una altra de les mesures adoptades és la formació del personal d’infermeria pel que fa a informació essencial que cal facilitar als pacients i les seues famílies. Aquesta formació està destinada a millorar la comunicació interpersonal i garantir que les necessitats dels pacients siguen ateses de manera eficient i humana.
Finalment, a través de la revisió dels protocols i la recopilació de propostes de millora del procediment d’acollida, l’HTVC s’esforça diàriament per a millorar els processos de baixes i altes hospitalàries i per proporcionar una experiència hospitalària més càlida, acollidora i centrada en les necessitats de les persones.
Martínez, conclou: “La implicació de l’equip professional i de la ciutadania és crucial per al bon funcionament de l’HTVC. Apropar les normes, humanitzar els espais i proporcionar la màxima informació a les persones usuàries són passos fonamentals per establir una relació de confiança. Un agraïment a totes i tots per fer-ho possible”.